مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: پیش بینی و پیشگیری از آسیب پذیری زیرساخت‌ها در برابر هرگونه تهدیدات از مهم‌ترین وظایف حوزه پدافند غیرعامل است.

محمودرضاطالبان در جلسه کمیته پدافند غیرعامل زیرمجموعه‌های وزارت راه و شهرسازی در استان فارس که با حضور رئیس گروه پدافند غیرعامل ستاد وزارت راه و شهرسازی در شیراز تشکیل شد، گفت: توجه به اصل آموزش در اولویت برنامه‌های پدافند غیرعامل باید قرار بگیرد.

او گفت: شناسایی وضعیت موجود امری مهم و اهمیت دادن به جلسات کمیته پدافند غیرعامل و تشکیل به صورت مستمر با حضور تمامی اعضاء باید صورت پذیرد.

مجید خیرآبادی رئیس گروه پدافند غیرعامل ستاد وزارت راه و شهرسازی در خصوص اهداف کل وزارت راه و شهرسازی در حوزه پدافند غیرعامل گفت: کاهش آسیب پذیری‌ها و تکمیل چرخه دفاعی کشور در حوزه‌ی راه مسکن شهرسازی و مصون سازی و دستیابی به زیرساخت‌های حیاتی امن دربرابرتهدیدات از جلسه اهداف حوزه پدافند غیرعامل وزارت راه و شهرسازی است.

او از دیگر اهداف حوزه پدافند غیرعامل را مصون سازی و دستیابی به زیرساخت‌های حساس و مهم با حداقل آسیب پذیری در برابر تهدیدات و فرهنگ سازی و اطلاع رسانی موضوعات پدافند غیرعامل در سطح مختلف دانست.

خیرآبادی گفت: ۲۰ مورد شرح وظایف برای ادارات کل راه و شهرسازی در کشور تدوین شده که این وظایف باید عملیاتی شود و در کمیته استانی بررسی و گزارش داده شود.

رئیس گروه پدافند غیرعامل ستاد وزارت راه و شهرسازی تشکیل به موقع و مرتب جلسات کمیته پدافند غیرعامل به ریاست راه و شهرسازی در استان‌ها را مهم ارزیابی کرد و گفت: این جلسات می‌تواند در حوزه پدافند غیرعامل و تصمیم گیری‌های این حوزه نقش مهمی ایفاد کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.