در حالیکه چند ماه از درگیری میان مسکو و کی‌یف می‌گذرد، دولت آمریکا قصد دارد سامانه قدیمی دفاع موشکی خود را به اوکراین بفرستد.

دو مقام آمریکایی به رویترز گفتند که دولت این کشور در حال بررسی ارسال تجهیزات دفاع هوایی قدیمی‌تر «هاوک» (HAWK) از انبار‌های خود به اوکراین برای کمک به دفاع در برابر حملات پهپاد‌های روسیه و موشک‌های کروز است.

موشک‌های رهگیر هاوک در واقع مدل ارتقا یافته سیستم‌های موشکی استینگر (یک سیستم دفاع هوایی کوچکتر و برد کوتاه‌تر) است که واشنگتن پیشتر هم برای مقابله با روسیه به اوکراین فرستاده است. آمریکا همچنین از قدرت ریاست جمهوری خود در سازمان بازرسی ریاست جمهوری (PDA) برای ارسال این نوع موشک استفاده می‌کند که مبتنی بر فناوری دوران ویتنام، اما ارتقا یافته‌تر است. این قدرت به آمریکا اجازه می‌دهد تا در شرایط اضطراری، مقالات و خدمات دفاعی را به سرعت و بدون تأیید کنگره منتقل کند.

نشریه رویترز تاکنون نتوانسته تعداد سامانه هاوک که آمریکا قصد دارد به اوکراین بفرستد را تخمین بزند و کاخ سفید هم تاکنون به درخواست‌ها پاسخ نداده است.

گفته می‌شود امروز مدیران اجرایی از سراسر جهان برای بررسی بازسازی اوکراین در طرحی موسوم به «طرح مارشال» در پایتخت آلمان گردهم خواهند آمد. کشور‌های اروپایی علیرغم مشکلات اقتصادی و تورم بی‌سابقه در داخل کشور کمک‌های هنگفتی را برای حمایت از اوکراین در نظر گرفته‌اند. همین رویکرد موجب شده تا بسیاری در داخل کشور‌های اروپایی به سیاست‌های مقامات این کشور‌های انتقاد‌های جدی داشته باشند.

این درحالیست که صبح امروز وزارت دفاع روسیه از شکست نیرو‌های اوکراین برای پیشروی در محور‌های مختلف و کشته شدن بیش از ۱۵۰ نظامی، انهدام چهار مرکز فرماندهی در مناطق خارکیف، خرسون و نیکولایف و سرنگون شدن ۲۱ موشک هایمارس و اولخای نیرو‌های اوکراینی خبر داد.

اما پیشتر از آن ستاد کل نیرو‌های مسلح اوکراین در ارزیابی تلفات جنگی روسیه ادعا کرده بود که از آغاز عملیات نظامی مسکو در اوکراین، ۶۷۴۷۰ نفر از نیرو‌های این کشور در میدان نبرد کشته شده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
به همکاری با روسیه ادامه می‌ دهیم
۱۳:۳۸ ۰۳ آبان ۱۴۰۱
به همکاری با روسیه ادامه می‌ دهیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۰۳ آبان ۱۴۰۱
امروز سلطه‌گران با سردمداری صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها در قالب ادعاهای حقوق بشری هرآنچه را خلاف حقوق بشر است مرتکب می‌شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۰۳ آبان ۱۴۰۱
ایران هم از همکاری نظامی آمریکا و اوکراین نگران است.
ایران هم از همکاری نظامی اروپا و اوکراین نگران است.
ایران هم از همکاری نظامی ناتو و اوکراین نگران است.
ایران هم از همکاری نظامی اسرائیل و اوکراین نگران است.
ایران هم از همکاری نظامی اسرائیل و متحدانش و تروریست ها نگران است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۰۳ آبان ۱۴۰۱
آمریکا سامانه دفاعی هاوک به اوکراین می‌دهد پس ایران هم حق دارد به روسیه سلاح بدهد و از روسیه حمایت کند.
آخرین اخبار