کوروش آسایش گفت: کاهش ۸۰ درصدی مالیات فروش سهام اگر تصویب و اجرایی شود می‌تواند باعث روان‌تر شدن معاملات شده و به نوعی انگیزه برای ورود به بورس را افزایش دهد.

آقای کوروش آسایش گفت: کاهش ۸۰ درصدی مالیات نقل و انتقال سهام یکی از کار‌های بسیار ارزشمندی است که در میان مدت و بلند مدت می‌تواند تاثیر خود را بر بازار بگذارد، اما باید به این نکته اشاره کرد که شاید در شرایط فعلی در کوتاه مدت خیلی نتوان از مزایای مثبت آن بهره برد.

او می‌گوید: از معدود بازار‌های سرمایه دنیا بودیم که با هر معامله (خرید و فروش) کارمز به نسبت بالایی پرداخت می‌کردیم. با خرید و فروش یک سهم چیزی حدود ۱.۲۵ درصد کارمزد پرداخت می‌شود از این میزان تقریبا ۰.۸۸ درصد مربوط به فروش و ۰.۳۵ درصد مربوط به خرید است؛ که از ۰.۸۸ درصد مربوط به فروش ۰.۵۰ درصد برای مالیات در نظر گرفته شده بود که این پشنهاد مطرح شد که از این ۰.۵۰ درصد بخش مالیات ۸۰ درصد آن کاهش داشته باشد.

او گفت: در جلسه ستاد اقتصادی دولت با حضور ریاست سازمان بورس، پیشنهاد کاهش ۸۰ درصدی مالیات فروش سهام از سوی رئیس‌جمهور مورد موافقت قرار گرفت و مقرر شد این مورد در دستور کار شورای سران سه قوه قرار گیرد.

آسایش گفت: کاهش ۸۰ درصدی مالیات فروش سهام اگر تصویب و اجرایی شود می‌تواند باعث روان‌تر شدن معاملات شده و به سبب اینکه اشخاص کارمزد کمتری پرداخت می‌کنند به نوعی انگیزه برای ورود به بورس را افزایش داده و از سوی دیگر سبب پویا‌تر شدن معاملات خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار