نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی گفت: سیستان و بلوچستان در زمینه تولید محصولات کشاورزی از تنوع بالایی برخوردار است و همین امر موجب شده موضوع تاسیس پایانه صادراتی ویژه محصولات کشاورزی در استان را دنبال کنیم.

معین‌الدین سعیدی  اظهار داشت: سیستان و بلوچستان در زمینه تولید محصولات کشاورزی از تنوع بالایی برخوردار است و همین امر موجب شده موضوع تاسیس پایانه صادراتی ویژه محصولات کشاورزی در استان را دنبال کنیم.

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی گفت: میوه‌های گرمسیری از جمله موز، انبه، پاپایا، گواوا و چیکو که در بلوچستان کشت می‌شود در کشور نادر است و اخیراً هم موضوع کشت آناناس در سواحل جنوب استان دنبال شده که نتایج مطلوبی در پی داشته و این امر نشان می‌دهد هرچه سرمایه‌گذاری در این زمینه صورت گیرد ظرفیت وجود دارد تا علاوه بر ایجاد اشتغال موضوع ارزآوری برای کشور قوت بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: موضوع تاسیس پایانه صادراتی ویژه محصولات کشاورزی مجهز به سامانه دسته‌بندی، سردخانه و سالن ذخیره، گلخانه، باسکول و سایر زیرساخت‌های مرسوم در وزارت جهاد کشاورزی و کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی طرح شده و همچنان در حال پیگیری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.