معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان همدان گفت: بیش از ۲۰۰ هزار هکتار اراضی آیش در همدان کشت شد.

شهرام پرورش با اشاره به اینکه در سال سوم طرح جهش تولید در دیم‌زار‌ها هستیم، گفت: بیش از ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی استان آیش است که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در تناوب با غلات محصولاتی، چون علوفه دیم، گیاهان دارویی، حبوبات (عدس و نخود دیم) و دانه‌های روغنی (گلرنگ) کشت خواهد شد.

او بیان اینکه این طرح با مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به عنوان حامی و سازمان جهادکشاورزی به عنوان مجری انجام می‌شود، تصریح کرد: برنامه ابلاغی در این طرح ۳۷۰ هزار هکتار از اراضی دیم است که ۱۹۹ هزار و ۸۰۰ هکتار گندم و ۷۴ هزار هکتار جو است.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف مهمی که در این طرح برنامه‌ریزی کردیم، تبدیل آیش زرد به آیش سبز است، یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود با اجرای این طرح بیش از ۵۰۰۰ هکتار گلرنگ و ۲۷ هزار هکتار حبوبات کشت شود.

پرورش با اشاره به اینکه در راستای اجرای این طرح از کشاورزان حمایت خوبی می‌شود به‌صورتی که نهاده‌های مورد نیاز شامل سم و کود تأمین و تدارک شده در اختیار کشاورزان قرار داده خواهد شد، افزود: در راستای بیمه محصول، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به ازای هر هکتار ۵۰ هزار تومان پرداخت می‌کند.

به‌گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان همدان، معاون بهبود تولیدات تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان خاطرنشان کرد: ضمن هماهنگی با بانک کشاورزی، ادوات مورد نیاز به‌صورت قرض الحسنه تأمین و تدارک می‌شود و در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

منبع: ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.