رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: یک‌هزار و ۸۸۳ متر مربع فرش دستباف منطقه سیستان از ابتدای امسال تا کنون به خارج از کشور صادر شد.

 روابط عمومی اداره‌کل صمت سیستان و بلوچستان ایرج حسن پور اظهارداشت: فرش دستباف سیستان در سال ۹۳ به ثبت ملی رسید و با پیگیری‌های اداره کل صمت استان در مرکز ملی فرش ایران در سال ۹۵ ثبت جهانی شده است.

وی بیان کرد: بخش عمده‌ای از فعالان صنعت فرش دستباف در سیستان و بلوچستان بانوان هستند که این هنر نقش بسزایی در اشتغال این قشر دارد و طرح های فرش استان بسیار متنوع است که می‌توان به طرح «گلدان خندان» و «تک گل» اشاره کرد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: یک‌هزار و ۲۸۷ بافنده درحوزه سیستان مشغول به فعالیت هستند.

وی با اشاره به حمایت از بافندگان فرش دستباف افزود: اعطای تسهیلات کم‌بهره با سود چهار درصد و برگزاری دوره‌های آموزشی تحت عنوان دوره ارتقای مهارت قالیبافان از مهمترین برنامه‌های حمایتی از قشر قالیبافان در استان است.

حسن پور اظهارداشت: فرهنگ کهن سیستان ایجاد بستر مناسب برای اشتغال پایدار، تسهیلات کم‌بهره برای بافندگان جدید استفاده از توان و ظرفیت شرکت‌های تعاونی فرش دستباف در استان در راستای جذب متقاضیان جهت اشتغال و برگزاری دوره‌های آموزشی برای متقاضیان بومی منطقه و هماهنگی با کمیته امداد امام خمینی (ره) جهت خرید تضمینی فرش دستبافت بافندگان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار