ایستگاه لاله (شماره ۱۵) خط یک متروی کلانشهر تبریز با حضور وزیر کشور عصر دیروز افتتاح شد.

آقای وحیدی در مراسم افتتاح ایستگاه لاله خط یک متروی تبریز اظهار کرد: با توجه به بررسی‌های انجام گرفته و نیاز ضروری برای پیشرفت کار، تخصیص فایناس به پروژه خط ۲ متروی تبریز تسریع شده و در اولویت قرار می‌گیرد.

وی گفت: همچنین از اسناد خزانه نیز برای پیشرفت پروژه خط دو متروی تبریز تخصیص داده می‌شود.

وزیر کشور ضمن ابراز رضایت از پیشرفت خط یک متروی تبریز گفت: در صورت احتیاج و نیاز برای تکمیل خط یک متروی تبریز، فاینانس مورد نیاز به این پروژه نیز اختصاص می‌یابد.

آقای وحیدی با اشاره به لزوم انجام تمهیدات لازم برای افزایش جذب مسافر در خط یک تاکید کرد: مسئولان و متولیان در متروی تبریز با بهره‌برداری از فاز سوم و افزایش ساعات سرویس‌دهی به شهروندان، باید میزان جذب مسافر را نیز در کل خط یک متروی تبریز افزایش دهند.

سرپرست سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز هم گفت: این ایستگاه در مساحت ۸ هزار متر مربع و با هزینه‌ای افزون بر ۱۲۰۰ میلیار ریال اجرا شد.

آقای وحیدکیا اظهار کرد: این ایستگاه در عمق ۲۵ متری از سطح زمین و به شکل جزیره‌ای بوده و در سه طبقه با دسترسی شمالی و جنوبی طراحی و اجرا شده است.

وی گفت: ایستگاه لاله یکی از منحصرترین ایستگاه‌ها از نظر معماری است که از مکتب هنری آذربایجان الگوبرداری شده است و روح تجدد میراث فرهنگی با بهره‌گیری از تکنیک‌های کاشی‌کاری سنتی در آن جلوه‌گر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.