وزیر خارجه سوئد گفت دولت این کشور تمام الزامات توافق با ترکیه برای پیوستن به ناتو را برآورده و روابط خارجی را به همسایگی نزدیک خود متمرکز خواهد کرد.

دیپلمات ارشد سوئد روز دوشنبه گفت که دولت راست میانه سوئد تمام الزامات توافق با ترکیه برای پیوستن به ناتو را برآورده و روابط خارجی را به همسایگی نزدیک خود متمرکز خواهد کرد و در عین حال «سیاست خارجی فمینیستی» دولت قبلی را کنار می‌گذارد.

به گزارش آسوشیتدپرس، «توبیاس بیلستروم» وزیر امور خارجه سوئد گفت که دولت جدید در نگرانی ترکیه در مورد حزب کارگران کردستان یا پ‌ک‌ک (PKK) که در ترکیه، اروپا و آمریکا یک سازمان تروریستی محسوب می‌شود، شریک است.

بیلستروم در مصاحبه‌ای با آسوشیتدپرس گفت: «هیچ مزخرفاتی از سوی دولت سوئد در مورد گروهک پ‌ک‌ک وجود نخواهد داشت. ما کاملاً پشتیبان این سیاست هستیم که سازمان‌های تروریستی حق فعالیت در خاک سوئد را ندارند.»

ترکیه تلاش سوئد و فنلاند برای پیوستن به ناتو را به دلیل نگرانی مبنی بر این که این دو کشور - به ویژه سوئد - به پناهگاهی امن برای اعضای پ‌ک‌ک و گروه‌های وابسته تبدیل شده‌اند، ناکام گذاشته است.

چندی پیش وزیر دادگستری ترکیه به سوئد و فنلاند هشدار داد، به تعهداتی که به منظور جلب موافقت ترکیه با عضویتشان در ناتو داده‌اند، پایبند باشند.

فنلاند و سوئد، در پی جنگ روسیه و اوکراین، درخواست‌هایی را برای پیوستن به این ائتلاف به دبیرکل ناتو ارسال کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار