فیروزآبادی گفت: ۱۷۲ هزار و ۶۳۰ فرصت شغلی با اختصاص ۱۰۹ هزار میلیارد و ۷۴۰ میلیون ریال اعتبار از ابتدای سال تاکنون برای مددجویان ایجاد شده است.

مرتضی فیروزآبادی با بیان اینکه میزان اشتغالزایی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۸۳ درصد در حوزه فرصت‌های شغلی و ۳۰۰ درصد در حوزه جذب تسهیلات رشد نشان می‌دهد، گفت: درحال حاضر ۱۳۴ هزار پرونده با مبلغ ۱۱۵ هزار میلیارد ریال آماده و در بانک‌های عامل، منتظر پرداخت تسهیلات هستند.

وی با اشاره به ظرفیت اشتغالزایی تبصره ۱۸ گفت: برنامه مصوب این تبصره در سال ۱۴۰۰، ۷ هزار میلیارد ریال بوده است که ۹۴ درصد آن معادل ۸ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال محقق شده، اما مصوب قانونی این تبصره، امسال که ۱۴ هزار میلیارد ریال است تاکنون پرداخت نشده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه برخی استان‌ها در جذب تسهیلات خوب عمل کرده و برخی دیگر از استان‌ها از برنامه پیش‌بینی شده عقب هستند‏ گفت: استان‌های ایلام، سمنان، خراسان شمالی و بوشهر بهترین عملکرد را در جذب تسهیلات داشته‌اند، اما استان‌های تهران، قزوین و قم از برنامه پیش‌بینی شده در حوزه ایجاد فرصت‌های شغلی و جذب تسهیلات آن عقب هستند.

فیروزآبادی، توسعه زنجیره‌های تولید را راهبرد مهم این نهاد برای توانمندسازی مددجویان دانست و با بیان اینکه سال گذشته ۹۸ تن پیله ابریشم توسط این نهاد از مددجویان خریداری شده بود، گفت: امسال کمیته امداد، ۱۷۴ تن پیله‌تر معادل ۱۰ درصد کل تولید کشور را از ۳ هزار و ۵۰۰ خانوار مددجو خریداری کرده که هر خانوار درآمد ۱۲۵ میلیون ریالی داشته اند.

وی زنجیره‌های تولیدی همچون دام و طیور، مشاغل دانش‌بنیان، توسعه نیروگاه‌های خورشیدی، توزیع پهپاد‌های سم‌پاش و پرورش متراکم ماهی را از اولویت‌های مهم این نهاد برای توانمندسازی مددجویان دانست و گفت: راه‌اندازی ۴۰ هزار نیروگاه خورشیدی در منزل مددجویان و اقشار نیازمند، ایجاد ۴۰ هزار طرح دامداری و فروش تولیدات مددجویان در شبکه‌های اجتماعی از برنامه‌های دردست اقدام این نهاد برای مددجویان است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.