حسنوند گفت: جنگ، کودتا ترورها، تحریم ها، شبیخون فرهنگی و ... دشمن از یک سو، ضعف‌ها و بی تدبیری‌ها و مشکلات درونی از سوی دیگر موجب رنجش، نگرانی و آزار و اذیت مردم این کشور شده است.

فریدون حسنوند رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: انقلاب اسلامی با ماهیت استکبارستیزی، دفاع از محرومین و برای استقرار نظام جمهوری اسلامی قریب بر ۳۰۰ هزار شهید تقدیم کرده است ملتی که برای آزادی و رهایی جهانیان تلاش می‌کند حتما در مقابل خود رژیم‌های ظالم را خواهد دید.

او می‌گوید: وقتی یک ملت در نظام سلطه پرچم و عَلم استقلال و استکبار ستیزی را بلند کند باید آماده تیرها، بمباران ها، تحریم‌ها و ... باشد، تاکنون دشمن برای اینکه ملت را از ادامه این مسیر منصرف کند کشور را متحمل جنگ، کودتا، ترور، شبیخون فرهنگی، تحریم‌های کمرشکن و... کرده است، ملت ما در این ۴۳ سال بر علیه این ترفند‌ها و توطئه‌ها به پا خواستند، اما از یک سو تدابیر دشمن و از سوی دیگر بی تدبیری‌ها و ضعف‌های درونی نیز مزید بر علت شده و موجب رنجش، نگرانی، آزار و اذیت مردم این کشور شده است.

حسنوند با بیان اینکه جریان‌های منافقین و گروهک‌ها از زمان انقلاب تاکنون برای سرنگونی جمهوری اسلامی روز شمار تعریف می‌کنند، گفت: دشمنان وقتی دیدند طراحی هایشان نتیجه نداده و شکست خورده است و ایران در حال تبدیل شدن به محور مقاومت در جریانات منطقه‌ای است و به عنوان یک قدرت در حوزه دیپلماسی دنیا به شمار می‌رود، تصمیم گرفتند کشور را با فروپاشی از درون مواجه کرده و از پای درآورند.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس افزود: فروپاشی از درون یعنی برنامه ریزی‌هایی صورت بگیرد تا جامعه خسته، منفعل، نگران و ناراضی شود و هر روز به هربهانه‌ای مردم را به کف خیابان آورد و شعار بدهد و آرزوی سرنگونی بکنند.

ببه گفته این مقام مسئول دشمنان می‌خواستند مردم با سردادن شعار‌های تند و ساختارشکنانه احساس نیروی نظامی، اطلاعاتی و ... را تحریک کنند تا برخورد شود و کشته سازی صورت دهد که دیدند نمی‌توانند موفق شوند به همین دلیل با طراحی و الگوسازی از سال ۵۷، می‌خواستند اعتصاب را به اتوبوس ها، کارگران، بازاریان، صنعت و .. بکشانند و با این طرح‌ها نظام را از بین ببرند که شکست خوردند.

او ادامه داد که دهه‌های ۳۰ تا ۷۰ نسل‌هایی بودند که نظام و رژیم گذشته را به خوبی درک و لمس کرده و اطلاع از وضعیت آن زمان و عملکرد رضاخان قلدر و فرزندش محمدرضا و خانواده اش داشتند که چگونه با قرارداد‌های ننگین بخش‌هایی از خاک ایران را بخشیدند، ملت ما در این ۴۳ سال با دشمنان جنگیدند، شهید دادند، اما یک وجب خاک ندادند، این موضوعات و همچنین آرمان‌های انقلاب به خوبی به دهه ۸۰ انتقال داده نشده است که موجب شد دشمن بتواند از این دهه برای رسیدن به اهداف شومش استفاده کند.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: دهه ۸۰ ضد اسلام، ضد انقلاب و ضد ولایت نیست فقط گفتمان، پوشش، تریبون خوراک فکری و آن‌ها با سایر دهه‌ها متفاوت است.

نماینده مردم شهرستان اندیمشک در مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود اینکه همه مسئولین از قوای مختلف از دستگاه انتظامی و همه کسانی که ناظر بر موضوع مرگ دختر جوان بودند دستور پیگیری و اعلام نتیجه را به مردم کشور اعلام کرده بودند، اما جریاناتی که منتظر براندازی و فروپاشی از درون بودند با در دست گرفتن این بهانه از احساسات و عواطف زنان و جوانان استفاده کرده و با «عوام فریبی و ظاهرسازی» برای دفاع از حقوق بانوان به میدان آمده و شعار «زن، زندگی، آزادی» را سر دادند، شعاری که در دهه‌های گذشته از سوی جریان مارکسیست‌ها و حذب کومله سر داده شده بود.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: باید پرسید آیا در کشور ما زن ارزش و احترام دارد یا در اروپایی که زن را به عنوان کالا و برده می‌شناسد اگر آن‌ها دلسوز زن هستند پس چرا در یک روز در افغانستان حدود ۵۰ دختر محصل با بمب تکه تکه شدند، اما از هیچ یک صدایی برنخواست و چرا در آمریکا در روز روشن ده‌ها گلوله به یک زن زده می‌شود و جلوی چشم جهانیان جان می‌دهد و هیچ کس این زن را به رسمیت نمی‌شناسد و از آن دفاع نمی‌کند.

به گفته حسنوند حضور زنان در دانشگاه ها، آموزش و پرورش، در حوزه‌های اداری، حوزه‌های فنی و تخصصی در مدیریت‌ها و منصب‌های بین المللی و همچنین حضور زنان در رشته‌های ورزشی مختلف و کسب قهرمانی‌های المپیک و آسیایی آن‌ها نشانه کوچکی از اهتمام مسئولین در این کشور در عرصه ورزش بین المللی و احترام این نظام و حکومت به جامعه بانوان است.

آقای حسنوند با بیان اینکه ایران کشور ضعیفی نیست، گفت: ما اگر کشور ضعیفی بودیم نیازی نبود آمریکا، اروپا، بسیاری از گروهک‌های ضدانقلاب، بسیاری از کشور‌های حوزه خلیج فارس، رسانه‌های بسیار موثر دنیا و ... صف بکشند و بگویند ما باید این کشور را از بین ببریم اگر ما ضعیف هستیم چرا این همه قدرت در مقابل ما صف کشیده؟

رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: امروزه فضای رسانه‌ای را دشمن در دست گرفته است در این فضا به شدت دروغ گفته می‌شود و به شهدا به مقدسات و ... توهین می‌شود و افراد نیز با سکوتشان این فضا را همراهی می‌کنند همه ما وظیفه داریم با دفاع کردن و آگاهی بخشی به مردم در این زمینه، دالان سکوت را شکست دهیم و توطئه دشمن را خنثی کنیم.

امروز همه ما باید با کنار هم قرار گرفتن برای توسعه، پیشرفت و ایجاد شغل در شهرمان دغدغه داشته باشیم تا زمینه ازدواج، رفاه و آسایش جوانان فراهم شود و از لشکر درست کردن برای دشمن جلوگیری کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.