مسئول پایگاه قهرمانی و استعدادیابی اداره کل ورزش و جوانان خوزستان گفت: ورزشکاران این استان در المپیاد استعداد‌های برتر ورزشی کشور موفق به کسب ۴۲ مدال رنگارنگ شدند.

منصور نساروند می‌گوید: خوزستان در المپیاد سال گذشته در جدول رده بندی چهاردهم شد، ولی امسال با اختلاف کم نسبت به دیگر استان‌ها در مکان نهم قرار گرفت البته می‌توانست مقام بهتری کسب کند.

او ادامه داد: سال قبل تعداد ۲ هزار و ۲۰۰ مدال در المپیاد استعداد‌های برتر کشوری توزیع شد در حالی که امسال یک هزار و ۲۰۰ مدال بین ورزشکاران توزیع گردید که در این زمینه ۴۵ درصد کاهش داشتیم یعنی تعداد رشته‌ها کمتر شده بود.

مسئول پایگاه قهرمانی و استعدادیابی اداره کل ورزش و جوانان خوزستان گفت: ورزشکاران استان امسال در المپیاد استعداد‌های برتر ورزشی کشور ۴۲ مدال مختلف شامل هفت طلا، هفت نقره و هفت برنز در بخش آقایان و چهار طلا، ۶ نقره و ۹ برنز در بخش بانوان کسب کردند که در مجموع ۱۱ طلا، ۱۳ نقره و ۱۷ نشان برنز را شامل می‌شود.

آقای نساروند با بیان اینکه خوزستان در این دوره از نظر تعداد مدالی ۳۵ درصد افزایش داشته است، گفت: رتبه خوزستان اگرچه نسبت به پارسال بهتر بود، اما ناراضی هستیم و می‌توانستیم رتبه بهتری کسب کنیم. متاسفانه چند هیات ورزشی  کم کاری کرده و تیم اعزام نکردند به همین دلیل نتوانستیم به نتیجه مدنظرمان برسیم.

او یکی دیگر از عوامل کسب این رتبه توسط ورزشکاران خوزستانی را عدم میزبانی استان در برخی از رشته‌ها دانست و ادامه داد: به دلیل بحث کرونا چند استان را تعیین و مسابقات را به صورت متمرکز در این استان‌ها برگزار کردند. اگر ما در چهار رشته میزبانی می‌گرفتیم، حداقل می‌توانستیم رتبه چهارم را به خود اختصاص دهیم.

سومین دوره المپیاد استعداد‌های برتر ورزشی کشور در ۲۸ رشته در ۲ بخش دختران و پسران به میزبانی استان‌های تهران، اصفهان، آذربایجان شرقی، یزد، مازندران، زنجان و همدان و با شرکت چهار هزار و ۷۸۱ دختر و ۶ هزار و ۵۱۵ پسر برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.