سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان گفت: کودهای تهیه شده از کارگزاری های مجاز استاندارد و مرغوب است و مشکلی ندارد.

برخی از کشاورزان گلستانی از بی کیفیت بودن کود‌ها ناراضی هستند و می‌گویند: کود‌هایی که برای مزارع خود تهیه می‌کنیم از کیفیت مناسب برخوردار نیست.

ضیایی در این باره گفت: این اطمینان را به کشاورزان می‌دهیم که کود‌هایی که از کارگزاری‌های مجاز تهیه می‌کنند مرغوب و دارای استاندارد جهانی است.

او با بیان اینکه ۱۲۷ کارگزاری مجاز توزیع کننده کود شیمایی در سراسر استان فعال است افزود: همه کود‌ها باید شماره ثبت مواد کودی و شماره پروانه بهره برداری را داشته باشند.

صمد ضیایی توصیه کرد:هر کودی که خریداری می‌کنند شماره ثبت کود را به شماره ۳۰۰۰۶۴۶۴۲۴ پیامک کنند تا اصالت کود از طریق پیامک برای آن‌ها ارسال شود.

او با اشاره به اینکه برای ورود و توزیع کود حتما باید عناصر نوشته شده روی کیسه با محتوی داخل آن یکسان باشد افزود:همچنین کود‌ها در مقاصد هم نمونه گیری می‌شوند.

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان گفت: اگر کشاورزی از کارگزاری‌های مجاز کود تهیه کرده باشد و مدعی است که کود کیفیت ندارد ما جوابگو خواهیم بود.

ضیایی می‌گوید:پس از نمونه گیری به مرکز مطالعات کاربردی تهران ارسال می‌شود و در صورت تایید، استان‌ها اجازه توزیع و پخش را خواهند داشت.

ضیایی همچنین گفت: همه بذر‌های گندم از طریق شرکت‌ها با استاندارد لازم تهیه می‌شوند.

او افزود: درطی نگهداری یک یا دو نوبت با آفات انباری مبارزه می‌شود و سپس بوجاری همراه با ضدعفونی بذر برای کنترل بیماری‌های بذر زاد انجام می‌شود.

ضیایی گفت: سپس از مرکز تحقیقات بازدید و درصورت تایید بذر لیبل گذاری انجام می‌شود و سپس برای توزیع بین کشاورزان وارد فروشگاه‌ها و انبار کارگزاران کود خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.