سخنگوی صنعت آب کشور گفت: پرشدگی سد‌ها دوباره با بارش‌های پاییزه افزایش می‌یابد و امیدواریم با پیش‌بینی‌های صورت گرفته وضعیت بهتری را در هفته آینده تجربه کنیم.

آقای قاسم زاده در خصوص دلایل افزایش مصرف آب گفت: بر اساس آخرین آمار در مهر ماه کاهش مصرف جزئی نسبت به تابستان داشتیم. شاید بتوان دلیل این موضوع را عبور از تابستان و کمتر شدن مدیریت مصرف مشترکان دانست. اما خواهش میکنیم که حتما شرایط آبی کشور را درک کنند. برای بازگشت به شرایط عادی باید سیاست‌های مدیریت مصرف را دنبال کنیم.

به گفته قاسم زاده برنامه ریزی لازم صورت گرفته تا هیچگونه قطعی آب را در شهر‌های کشور نداشته باشیم. بخشی از این برنامه ریزی‌ها مردم هستند که باید در مدیریت مصرف به ما کمک کنند.

قاسم زاده گفت: ممکن است در برخی از شهر‌ها مدیریت فشار داشته باشیم که با قعطی آب متفاوت است و کاهش فشار در شبکه است تا بتوانیم با این کاهش فشار مدیریت مصرف آب را انجام دهیم.

سخنگوی آب در خصوصت سیاست‌های تنبیهی و تشویقی در صنعت آب گفت: سیاست‌های تشویقی و تنبیهی هم داریم که همانطور که وزیر نیرو گفت مشترکان به ازای صرفه جویی هر متر مکعب آب ۳ هزار تومان پاداش دریافت خواهند کرد.

برای مشترکان پر مصرف هم قیمت به صورت پلکانی اضافه میشود. مشترکان با دوبرابر الگوی مصرف پر مصرف و بالاتر این میزان بدمصرف تلقی می‌شوند.

قاسم زاده با اشاره به اینکه این جریمه روی فیش آب اضافه خواهد شد در مورد میزان مشترکان بد مصرف گفت: بدمصرف‌های آب سال گذشته ۶ درصد بودند که اکنون به حدود ۵ درصد رسیده و نشان میدهد که سیاست‌های تنبیهی تاثیر گذار بوده است. گفتنی است در تهران هم برای ۲۸۰۰ مشترک یک نوبت قطع آب اتفاق افتاده است.

برچسب ها: وضعیت آبی ، سد مخزنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار