مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی با اشاره به اینکه نخستین ماموریت امسال این اداره کل، آسفالت راه‌های روستایی است، گفت: ۱۰۵ کیلومتر راه روستایی در نیمه اول سال جاری آسفالت شده و این روند همچنان ادامه دارد.

پیمان آرامون  افزود: برای اجرای این طرح در سال جاری بیش از ۲۱۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۵۳.۲ درصد طول راه های روستایی استان که حدود هشت هزار کیلومتر است، آسفالت شده که البته این رقم در تعداد روستاهای دارای راه آسفالت به ۶۲.۷ درصد می‌رسد.

آرامون ادامه داد: با توجه به اینکه اولویت آسفالت راه‌های روستاهای با خانوار بیشتر است ولی در حال حاضر ۸۶.۵ درصد خانوارهای روستایی از راه آسفالته مناسب برخوردار هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی همچنین از آسفالت و روکش ۳۰۰ کیلومتر از راه‌های اصلی، فرعی و شریانی استان طی سال جاری خبر داد و اظهار کرد: در این راستا هم ۴۱۶ میلیارد تومان هزینه شده است.

آرامون گفت: علاوه بر آن، هزار و ۳۰۰ کیلومتر خط کشی با اعتبار ۱۳ میلیارد تومانی، نصب ۱۹۰۰ عدد گاردریل و همچنین طراحی و اجرای ۲۰ پل با ۱۷ میلیارد تومان اعتبار از دیگر اقدامات حوزه راه و راهداری این اداره کل به شمار می‌رود.

وی با اشاره به وجود ۱۰۸ دستگاه تردد شمار در جاده‌های آذربایجان غربی یادآور شد: ۱۲ دستگاه دیگر نیز امسال نصب شده و ۱۲ دستگاه دیگر تا پایان سال نصب خواهد شد تا تعداد این تردد شمارها به ۱۳۲ مورد برسد.

آراموان با بیان اینکه حمل بار با تناژ بالا از عوامل مهم تخریب جاده ها در آذربایجان غربی به شمار می‌رود، اضافه کرد: برای پایش کامیون‌ها و خودروهای باری، ۲ دستگاه توزین در جاده‌های منتهی به ارومیه نصب شده که دهه فجر امسال به بهره برداری می‌رسد تا خودروها توزین شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی تاکید کرد: ۴۱ دوربین نظارت تصویری هم در جاده‌های استان فعال است که نظارت آنلاین و به روز را برای پایش مستمر جاده‌ای انجام می‌دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.