مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کرمانشاه گفت : هم اینک در مجموع ۲۷۲ واحد مسکن ویژه مددجویان کمیته امداد این نهاد در استان با همکاری نهاد‌های مختلف در حال احداث است.

پیمان ترکمانه مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کرمانشاه با اشاره به احداث ۲۷۲ واحد مسکن ویژه مددجویان کمیته امداد گفت: از این تعداد ۱۰۰ واحد مسکونی با همکاری سپاه و بقیه واحد‌ها با همکاری بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن هم اکنون در حال احداث است که از پیشرفت‌های فیزیکی متفاوتی برخوردار هستند.

وی افزود: علاوه بر این از ابتدای امسال تاکنون ۱۱۰ واحد مسکن مددجویان تحت پوشش مورد تعمیر قرار گرفته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کرمانشاه میزان اعتبارات حوزه مسکن این نهاد را در استان امسال ۱۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و یادآور شد: تعیین تکلیف نشدن افزایش تسهیلات بنیاد مسکن متاسفانه روند ساخت مسکن‌های مددجویی را با مشکلاتی مواجه ساخته است.

ترکمانه با بیان اینکه حدود ۶۰ درصد از مددجویان این نهاد در مناطق روستایی سکونت دارند تاکید کرد: پیش بینی شده امسال و یا حداکثر سال آینده مشکل مسکن مددجویان کمیته امداد در مناطق روستایی استان به طور کامل مرتفع شود.

وی افزود: در حوزه درمان در زمان حاضر تمام مددجویان این نهاد زیر پوشش کامل بیمه سلامت قرار دارند و این نهاد ۹۵ درصد از هزینه‌های درمانی مددجویان را که در مراکز درمانی دولتی تحت مداوا قرار می‌گیرند را پرداخت می‌کند.

ترکمانه اضافه کرد: مابقی هزینه‌های درمانی مددجویان به صورت بیمه مکمل به آن‌ها پرداخت می‌شود.

وی اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۴۲ میلیارد ریال غیر از خدمات بیمه درمانی برای مددجویان تحت پوشش در حوزه درمان هزینه شده است و برای رفاه حال بیشتر آن‌ها هشت میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال تسهیلات درمان به آن‌ها پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کرمانشاه با بیان اینکه هم اکنون ۸۲ هزار خانوار با بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در این استان زیر پوشش چتر حمایتی این نهاد قرار دارند یادآور شد: در سال جاری چهار هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال مستمری به این مددجویان پرداخت شده است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.