هزاران معترض در سراسر اروپا در آخر هفته برای اعتراض به قیمت انرژی و بحران اقلیمی با شرکت در تظاهراتی خواستار تدابیر جدی علیه گرمایش جهانی شدند.

به گفته رسانه‌های محلی آلمان مرکز تظاهرات بود، اما بروکسل نیز روز یکشنبه شاهد تظاهرات کنندگان بود، زیرا هزاران نفر در تظاهراتی که توسط ائتلاف آب و هوا که بیش از ۹۰ سازمان محیط زیست، اتحادیه‌های کارگری و جنبش‌های شهروندی را گرد هم می‌آورد شرکت کردند و خواستار تدابیر قوی در برابر گرمایش جهانی شود.

انتظار می‌رفت که تظاهرات نزدیک مؤسسات اتحادیه اروپا حدود ساعت ۵ بعدازظهر (به وقت محلی) در پایتخت بلژیک پایان یابد به گفته مقامات محلی، ازدهام جمعیت تا ساعت ۸ شب ادامه داشته است. پلیس گفت ۲۵ هزار نفر در این راهپیمایی شرکت داشتند.

«ربکا تیسن» هماهنگ کننده ائتلاف آب و هوایی، گفت: «ما از سال ۲۰۱۸ شاهد افزایش زیاد سطع دما بوده‌ایم و با وجود بحران کرونا و سایر شرایط اضطراری، مردم همچنان به بسیج شدن و حضور در خیابان‌ها برای اقدامات بیشتر در زمینه آب و هوایی ادامه می‌دهند.»

به گزارش رویترز، روز شنبه ده‌ها هزار معترض در ۶ شهر آلمان تجمع کردند تا خواهان توزیع عادلانه‌تر بودجه دولت برای مقابله با افزایش قیمت انرژی و انتقال سریع‌تر از سوخت‌های فسیلی شوند.

بر اساس گزارش‌ها، تظاهرات در برلین، دوسلدورف، هانوفر، اشتوتگارت، درسدن و فرانکفورت برگزار شد. معترضان تابلو‌هایی با شعار‌هایی در مورد موضوعات مختلف، از یارانه بیشتر انرژی و خاموش کردن نیروگاه‌های هسته‌ای گرفته تا کاهش تورم در دست داشتند. طبق گفته جنبش «صلح سبز» یکی از برگزارکنندگان، حدود ۲۴ هزار نفر شرکت کردند، همچنین پلیس نیز اعلام کرد که ۱۸۰۰ نفر در پایتخت آلمان تجمع کردند.

«آندریا کوسیس» معاون یکی از اتحادیه‌های سازمان‌دهنده این اعتراض، گفت: «ما می‌خواهیم نشان دهیم که شهروندان نیاز فوری به کمک مالی دارند. دولت کار‌های زیادی انجام می‌دهد، اما با یک آب‌پاش بودجه‌ها را توزیع می‌کند. افراد با درآمد کمتر نسبت به افراد ثروتمند به حمایت بیشتری نیاز دارند.»

پارلمان آلمان روز جمعه با پیشنهاد دولت برای بودجه ۲۰۰ میلیارد یورویی برای مقابله با افزایش سرسام‌آور قیمت انرژی موافقت کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار