پیکر مرحوم استاد «میرزا علی‌اکبر خان خرم قزوینی» شاعر، مرثیه و مدیحه سرا وچهره شاخص فرهنگ و ادب کشور با حضور جمعی از مسئولان و هنرمندان در قزوین تشییع و به خاک سپرده شد.

 آئین تدفین و خاکسپاری این شاعر بعداز ظهر امروز یکشنبه مقابل از امامزاده حسین قزوین به سمت بهشت حسینی برگزار شد.

استاد میرزا علی‌اکبر خان خرم قزوینی شاعر، موسیقی دان، مرثیه و مدیح سرا و چهره شاخص فرهنگ و ادب کشور عصر روز جمعه ۲۹ مهر و در سن ۷۶ سالگی دار فانی را وداع گفت.

این شاعر و ادیب معاصر در سال ۱۳۲۵ هجری شمسی متولد شد، از سال ۱۳۳۸ سرودن را آغاز و تخلّص "خرّم" را برای خود برگزید و از محضر اساتیدی همچون مرحوم تقوی، مرحوم آیت‌الله عماد حاج سیّد جوادی و مرحوم حاج سیّد جلیل زرآبادی بهره برد.

مرحوم خرم قزوینی آخرین بازمانده نسل اساتید مکتب موسیقایی عصر قدیم و شاگرد بی‌بدیل نخبگان عرصه آواز بود.

وی که از برجستگان و اساتید بنام تعزیه استان قزوین بود در سخنوری و غزل‌سرایی استادی چیره دست و ماهر بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در پیامی درگذشت شاعر بلندآوازه و موسیقیدان پیشکسوت؛ استاد میرزاعلی اکبر خرم قزوینی را تسلیت گفت.

محمدحسین فائزی در پیامی افزود: خبر درگذشت پیشکسوت هنر موسیقی استاد میرزا علی‌اکبر خرم قزوینی موجب تأثر و تألم وافر گردید.

این استاد پیشکسوت و والامقام، از ردیف‌دانان و اساتید آواز مکتب قزوین و جزو چهره‌های برجسته هنر موسیقی کشور، هنرمندی نامدار و انسانی شریف و متین و از افتخارات هنر استان بود.

آثار این استاد شعر و موسیقی که اشعارش در مدح و رثای سالار شهیدان مورد توجه عموم مردم است، از ذخایر هنر موسیقی است که با پیوند شایسته‌ی شعر و موسیقی نمایانگر هویت اصیل و غنی هنر ایران زمین است.

اینجانب درگذشت این هنرمند نامی را به تمام جامعه هنری و به ویژه خانواده مکرم ایشان تسلیت عرض نموده و از خداوند بزرگ برای آن استاد فقید، علو درجات و برای دوستداران و شاگردان محترمش صبر و شکیبایی مسألت می‌نمایم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.