وزارت دفاع روسیه در ادامه هدف گرفتن زیرساخت‌های نظامی اوکراین، از انفجار انبار سوخت هوانوردی در اوکراین خبر داد.

وزارت دفاع روسیه امروز (یکشنبه) اعلام کرد یک انبار در مرکز اوکراین را که بیش از ۱۰۰ هزار تن سوخت هوانوردی ذخیره می‌کرد، منهدم کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این وزارتخانه در نشست خبری روزانه خود اعلام کرد: «یک انبار سوخت در نزدیکی روستای اسمیلا در استان چرکاسی در مرکز اوکراین که بیش از ۱۰۰ هزار تن سوخت هوانوردی برای نیروی هوایی اوکراین ذخیره کرده بود، منهدم شد».
افزون بر این، نیروی هوایی اوکراین امروز اعلام کرد بیش از ۱۲ موشک روسی به تاسیسات انرژی و دیگر زیرساخت‌ها در اوکراین اصابت کرده است.

گفتنی است، چندی پیش در پی انفجار در پل کریمه که شریان اصلی ارسال تدارکات روسیه به اوکراین بود، حملات هوایی به اوکراین شدت گرفت. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه عنوان کرده بود که سرویس‌های اطلاعاتی اوکراین در «اقدام تروریستی» انفجار در پل کریمه دست داشته اند.

در روز‌های اخیر، رسانه‌ها از شنیده شدن هشدار حمله هوایی در سراسر اوکراین و وقوع انفجار در برخی مناطق خبر داده اند. از سوی دیگر، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین می‌گوید اگر مسکو مراکز تصمیم‌گیری در کی‌یف را هدف قرار دهد، جهان باید با حمله به مراکز تصمیم‌گیری مسکو به آن پاسخ دهد. با این حال، برخی مقامات اروپایی از جمله اولاف شولتس، صدر اعظم آلمان نسبت به درگیری مستقیم مسکو و ناتو هشدار داده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۰۲ آبان ۱۴۰۱
دنیا از روسیه میترسه . دمش گرم فقط زود تمومش کنید دنیا معطل شماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۸ ۰۲ آبان ۱۴۰۱
فعلا روسیه جنگ کثیف را به را انداخته است در جبهه نمی تواند روی اورده به جنگ شهرها و غیر نظامیان را مورد هدف قرار می دهد یک رژیم کودک کش متجاوز ایران باید حساب خود را جدا کند وگرنه باید دویست سال جوابگوی دنیا باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۱ ۰۲ آبان ۱۴۰۱
روسیه بسیار کشور ترسناک و مخوفی هست
دوری از اون به نفع ایران هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۸ ۰۱ آبان ۱۴۰۱
اعتراف لندن: آماده کمک به روسیه و اوکراین برای دستیابی به آتش‌بس هستیم
و این در حالی است که دخالت و مداخله لندن جنایتکار عامل اصلی جنگ اوکراین و روسیه بوده است.
آخرین اخبار