مسئول واحد باغبانی جهادکشاورزی مهاباد با اشاره به شروع برداشت سیب از باغ های این شهرستان از اول مهر گفت: تاکنون ۹۰ هزار تن سیب از باغ های مهاباد برداشت و تحویل سردخانه‌ها شده است.

سعید کریمی مسئول واحد باغبانی جهادکشاورزی مهاباد گفت: علاوه بر سیب سردخانه‌ای حدود ۱۵ هزار تن نیز به عنوان سیب زیر درختی و صنعتی برداشت شده که بخشی به صورت تازه خوری و بخشی دیگر به صنایع تبدیلی ارسال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۲ مرکز مجوز خرید سیب صنعتی در این شهرستان را دریافت کرده‌اند، افزود: این ۲ مرکز از نقدینگی مناسب برخوردار نیستند و به همین دلیل در کنار آنها، ۱۰ مرکز غیرمجاز هم دایر شده که سیب زیردرختی باغداران را خریداری می‌کنند.

کریمی اضافه کرد: در این شهرستان ۲۵ واحد سرخانه با ظرفیت نگهداری ۱۲۵ هزار تن، فعال هستند و تا پایان برداشت سیب، آماده دریافت محصول باغداران هستند.

مسئول واحد باغبانی جهادکشاورزی مهاباد تصریح کرد: سیب تولیدی در این شهرستان که بیشتر در ۲ نوع «رد» و «گلدن» و سایر ارقام خارجی است بخاطر کیفیت مطلوب، قابلیت انبارداری و حمل و نقل، یکی از محصولات صادراتی به خارج از کشور به شمار می‌رود.

وی در خصوص میزان باغات سیب این شهرستان گفت: هم اکنون ۶ هزار و ۷۲۰ هکتار باغ سیب بارور و یک هزار ۲۲۱ هکتار باغ سیب غیرباور وجود دارد.

کریمی در خصوص کاهش چشمگیر سیب تولید شده در مهاباد افزود: سال گذشته بیش از ۱۴۵ هزار تُن سیب از باغات این شهرستان برداشت و تحویل واحد‌های سردخانه‌ای شده بود.

مسئول واحد باغبانی جهادکشاورزی مهاباد با اشاره به کاهش قیمت سیب در مهاباد یادآور شد: هنوز قیمت سیب سردخانه‌ای تعیین نشده، اما قیمت هر کیلوگرم سیب قرمز تازه خوری در بازار ۸۰ هزار ریال، سیب زرد ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار ریال و سیب زیر درختی (صنعتی) هر کیلوگرم ۲۵ هزار ریال تعیین شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.