معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: قزوین رتبه نخست کشور را در نصب و فعال سازی کارت خوان‌های هوشمند در نانوایی‌ها داراست که موجب نظارت بهتر بر فعالیت این واحد‌ها شده است.

میثم پیله فروش در ستاد تنظیم بازار استان قزوین، افزود: با نصب این سامانه‌ها گزارش دقیق، برخط و با کمترین خطا از وضعیت نانوایی‌ها در دسترس مدیران است.

وی افزود: جهاد کشاورزی استان به صورت هفتگی گزارش را در اختیار فرمانداران قرار می‌دهد تا فرمانداران از اهرم‌های قانونی از قبیل کاهش سهمیه و ارجاع به تعزیرات برای برخورد با نانوایان متخلف استفاده کنند.

این مسوول گفت: به تمام شهرستان‌های استان که تقاضای آرد داشته اند سهمیه بیشتر تحویل شده، ولی خود نانوایان برای خرید آرد اقدام نکرده اند.

وی افزود: با توجه به مشکلات نانوایی‌ها کاهش سهمیه آرد واحد‌های متخلف در دستور کار قرار گرفت که به موثرترین ابزار برای مدیریت نانوایی‌ها تبدیل شد که با همکاری فرمانداران شهرستان‌ها انجام شد و باید از آن‌ها تشکر کنیم.

پیله فروش افزود: کاهش سهمیه آرد و نان در اختیار استاندار بوده و استاندار به فرمانداران شهرستان، اختیارات خود را تفویض کرده است.

این مسوول با تاکید بر افزایش کیفیت نان، افزود: نانوایان باید برای استفاده از آرد باید آموزش ببینند و به اتحادیه در این خصوص، ضرب العجل یک ماهه داده شده است و کیفیت نان باید اولویت گشت‌های بازرسی قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت بازار مسکن استان، گفت: مشکلات تعاونی‌ها در قزوین عرضه مسکن را متوقف کرده است و باید برای حل مشکلات تعاونی‌ها برنامه ریزی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.