مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران تسهیلات بسته‌های تشویقی نوسازی بافت فرسوده را تشریح کرد.

آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در سمنان گفت: بنا‌های نیازمند به بازآفرینی شامل بافت فرسوده، بافت حاشیه‌ای و بافت تاریخی هستند که در مجموع ۲۳ درصد شهر‌ها که قریب به یک چهارم فضا‌های شهری است مشمول این بنا‌ها می‌شوند و از طرفی یک سوم جمعیت شهری کشور در این محدوده‌ها که شامل قریب به دو میلیون و ۷۰۰ بنا‌های ناپایدار هستند سکونت دارند.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: از این تعداد واحد ناپایدار در دوره‌های گذشته ۲۱۰ هزار واحد در فهرست تخریب و بازسازی قرار گرفته و به جای آن‌ها ۳۷۰ هزار واحد ساخته شده است.

آیینی با بیان اینکه شهرداری‌ها موظف هستند پروانه ساخت واحد‌های طرح نوسازی بافت فرسوده را دو هفته تا یک ماهه صادر کنند گفت: انتظار داریم شهرداری‌ها تا ۱۰۰ درصد عوارض پروانه و تراکم ساخت را به متقاضی تخفیف دهند و البته متوسط تخفیف هم اکنون ۸۲ درصد است.

وی افزود: تسهیلات ویزه برای نوسازی بافت‌های فرسوده در قالب طرح نهضت ملی مسکن و خط اعتیاری ویژه نوسازی بافت‌ها در نظر گرفته شده که در بخش نهضت ملی مسکن اگر افراد بخواهند در بافت فرسوده بازآفرینی انجام دهند می‌توانند بدون رعایت شرایط چهارگانه از این تسهیلات بهره ببرند و در قالب خودمالکی در طرح نهضت ملی مسکن شرکت کنند.

وی افزود: در قالب خط اعتباری ویزه نوسازی بافت‌ها نیز، متقاضی می‌تواند به سامانه شرکت بازآفرینی مراجعه کند و ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات با کارمزد صفر درصد برای نوسازی دریافت کند.

به گفته وی، در این شرایط فرد ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات نوسازی می‌گیرد که ۱۵۰ میلیون تومان آن با کارمزد صفر درصد است و در کنار آن می‌تواند از ۴۵ تا ۶۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه دوران جابجایی هم بهره‌مند شود.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران همچنین اعلام کرد: بسته تشویقی زمین برای تهاتر زمین با بافت فرسوده، پروژه طرح کلید به کلید با مالکین بافت‌های فرسوده، بسته تشویقی جامع کار برای تراکم تشویقی تا دوطبقه برای سازنده‌ها با رعایت شرایط از دیگر مواردی است که برای تشویق متقاضیان نوسازی بافت‌های فرسوده در نظر گرفته شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار