معاون فرهنگی، اجتماعی فرماندهی انتظامی ایلام گفت: نقش مشاوران در کاهش پرونده‌های قضائی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی محسوس بوده است.

سرهنگ فرزاد یاسمی معاون فرهنگی، اجتماعی فرماندهی انتظامی ایلام گفت: مشاوره و راهنمایی یک راهبرد نیرومند در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است و سهم عمده‌ای در حفظ نظم و امنیت دارد و با پیشگیری از انحرافات، آسیب‌ها، ناهنجاری‌های روانی ، خانوادگی و اجتماعی به تامین و توسعه امنیت اجتماعی و گسترش آن در جامعه کمک می‌کند.

وی ادامه داد: نقش مشاوران در کاهش پرونده‌های قضائی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی محسوس بوده است.

سرهنگ یاسمی مطرح کرد: رسیدگی به جزئیات پرونده‎ ها در کلانتری‌ها صورت می‌گیرد که با بهره گیری از مشاور و مددکار اجتماعی ارجاع پرونده به سایر دوایر کلانتری و دستگاه قضایی نیز کاهش می‌یابد و در کنار آن از وقوع بسیاری از جرائم نیز پیشگیری می‌شود.

وی بیان کرد: مرکز مشاوره آرامش و دوایر مددکاری اجتماعی کلانتری‌های استان در موضوعات خانوادگی، حقوقی و نزاع و درگیری و سایر موضوعات مبتلا به جامعه آماده ارائه خدمات مشاوره‌ای به شهروندان می‌باشد.

معاون فرهنگی، اجتماعی فرماندهی انتظامی ایلام به معرفی سامانه پلیس پاسخگو مرکز مشاوره آرامش، اشاره کرد و گفت:همشهریان ایلامی می‌توانند از خدمات مشاوره تلفنی این مرکز نیز استفاده کنند.

وی افزود: مصالحه پرونده‌ها موجب کاهش تردد شکات در محاکم قضائی و از طرفی کاهش ماموریت‌های غیرضروری پلیس می‌شود.

وی مطرح کرد: تعداد پرونده‌های ورودی به کلانتری‌های استان در نیمه اول سال جاری تعداد ۱۲ هزار و ۹۳۲ پرونده بوده که از این تعداد ۸ هزار و ۴۶ پرونده شامل دوسوم پرونده‌ها به دوایر مددکاری اجتماعی ارجاع داده شده است که با تلاش مشاوران و مددکاران کلانتری‌های سطح استان تعداد ۶ هزار و ۳۳۲ پرونده معادل ۸۰ درصد پرونده‌های ارجاعی منجر به مصالحه شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.