معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از تداوم پیگیری برای راه اندازی مرکز پیوند قلب در استان خبر داد و گفت: در این زمینه تجهیزات و زیرساخت‌های زیادی نیاز داریم.

پرویز صوفیوند معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه راه اندازی مرکز پیوند قلب تجهیزات و زیرساخت‌های بسیاری نیاز دارد، گفت : راه اندازی این مرکز کار بسیار سختی است و اینطور نیست که با داشتن چند جراح قلب در استان بتوان این مرکز را راه اندازی کرد.

وی افزود: تیم پیوند قلب از متخصصان مختلفی از جمله جراح قلب، متخصص بیهوشی و ... تشکیل شده و باید تمام این متخصصان در استان بصورت مقیم بوده و بتوانند هر زمان که نیاز است پای کار باشند.

وی افزود: برای راه اندازی مرکز پیوند قلب نیاز داریم جراحانی بصورت بومی در استان حضور داشته و تمایل برای فعالیت در تیم پیوند داشته و هر زمان که نیاز است دردسترس باشند. علاوه بر این، راه اندازی این مرکز تجهیزات و زیرساخت‌های بسیاری نیاز دارد که باید پیگیر تامین آن باشیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه غرب کشور از داشتن مرکز پیوند قلب محروم است، گفت: در همین راستا پیگیر هستیم تا اولین مرکز پیوند قلب غرب کشور در کرمانشاه راه اندازی شود.

وی افزود: اگر تیم پیوند تکمیل شده و امکانات و تجهیزات فراهم شود، وزارت بهداشت در کوتاهترین زمان ممکن مجوز‌های لازم برای راه اندازی این مرکز را صادر خواهد کرد و در این زمینه مشکلی نداریم.

صوفیوند گفت: متاسفانه تمایل فارغ التحصیلان به تحصیل در رشته جراحی قلب و عروق کم شده و همکاران تمایل دارند در رشته‌های تخصصی دیگر ادامه تحصیل دهند که این امر می‌تواند در سال‌های آینده نیز ما را در زمینه داشتن جراح قلب دچار مشکل کند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.