مصرف ۷۷۶ میلیون مترمکعب گاز در استان چهارمحال و بختیاری

بیش از ۷۷۶ میلیون متر مکعب گازطبیعی در ۶ ماهه نخست امسال در بخش صنایع چهارمحال و بختیاری به مصرف رسید.

جهانبخش سلیمیان مدیر عامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری گفت: بیش از ۷۷۶ میلیون متر مکعب گازطبیعی در ۶ ماهه نخست امسال در بخش صنایع استان به مصرف رسید که نسبت به مدت زمان مشابه سال ۱۴۰۰ رشد ۳۱ درصدی داشته است.

وی افزود: در سالی که به فرمایش مقام معظم رهبری، سال «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» نامگذاری شده، گاز طبیعی به عنوان محور توسعه و تولید، در اشتغال آفرینی و رونق کسب و کار‌های موجود بسیار موثر و نقش اساسی دارد.


بیشتر بخوانید


سلیمیان، با تاکید بر سیاست جایگزینی گاز طبیعی با سایر سوخت‌های مایع نظیرگازوئیل، مازوت و فرآورده‌های میان تقطیر، بیان داشت: استفاده از گاز طبیعی به میزان قابل توجهی آلودگی هوای ناشی از سایر سوخت‌ها را بسیارکاهش داده و نقش مهمی در تولید و اشتغال در کشور دارد.

وی افزود: امروزه گاز به عنوان یکی از مهمترین و حیاتی‌ترین منابع انرژی در جهان مطرح شده است، به طوریکه کارشناسان، آینده انرژی جهان را متعلق به گاز طبیعی می‌دانند. این سوخت به دلیل مزایای متعدد زیست محیطی و همچنین کاهش ذخایر نفتی جهان در مقایسه با سایر حامل‌های انرژی به طور ملموسی مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری گفت: مصرف گاز طبیعی علاوه بر مزیت‌های زیست محیطی، منجر به کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری و افزایش قابلیت اطمینان بهره‌برداری در صنایع نسبت به سوخت مایع است.

وی در پایان گفت: هم اکنون این شرکت توانسته در برنامه‌ریزی‌های مربوط به گازرسانی به بخش‌های صنعتی، نیروگاهی، تجاری، عمومی و بخش خانگی به اهداف تعیین شده خود دست یابد.

برچسب ها: شرکت گاز ، بخش صنایع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.