مدیرکل ورزش و جوانان کردستان گفت : ۱۲۰ میلیارد تومان در سفر رییس جمهور به کردستان برای اتمام طرح‌های نیمه تمام ورزشی استان اختصاص یافت که با این اعتتبار، ۹۰ درصد طرح‌های ناتمام ورزشی استان به بهره برداری می‌رسند.

حامد جولایی مدیرکل ورزش و جوانان کردستان امروز در نشست صمیمی روسای هیات‌های ورزشی با استاندار کردستان در این نشست بر لزوم اجرای طرح‌های حوزه ورزش برای ارتقای سرانه فضای ورزشی استان تاکید و اظهارداشت: از سال ۱۳۹۳ تاکنون ۱۷۰ پروژه ورزشی در کردستان به بهره برداری رسیده که بیشتر این طرح ها، بزرگ و مهم بوده است.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان به توانمندی ورزشکاران استان در میادین مختلف اشاره کرد و افزود: این استان سرشار از نبوغ و استعداد ورزشی است و امسال در المپیاد استعداد‌های برتر رتبه هشتم کشور را بدست آورده است.

او ضمن تقدیر از تلاش هیات‌های ورزشی و مربیان برای درخشش ورزشکاران در مسابقات ملی و بین المللی، ادامه داد: طی سه دوره گذشته (سال‌های ۱۳۹۷، ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱)، کردستان در المپیاد استعداد‌های ورزش کشور، در بین ۱۰ استان برتر جای داشته است.

جولایی یادآور شد: کردستان امسال در المپیاد استعداد‌های برتر هشت طلا، یک نقره ۱۲ برنز در بخش مردان و چهار طلا، ۲ نقره و چهار برنز را در بخش بانوان بدست آورده و با ۳۰ امتیاز تاکنون در جایگاه هشتم کشور قرار گرفته است.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان اظهار داشت: در سطح قهرمانی نیازمند گام‌های بزرگی هستیم تا پس از قهرمانی ملی، بتوانیم در لیگ‌های کشوری حاضر شویم که این امر مستلزم جذب صنایع برای حمایت مالی است، ولی این فرهنگ هنوز در استان جا نیفتاده است.

در این نشست، روسای هیات‌های ورزشی به بیان مشکلات و خواسته‌های خود پرداختند و بر لزوم حمایت بیشتر دستگاه‌ها به ویژه استانداری و اداره کل ورزش و جوانان تاکید کردند.

گفتنی است؛ در پایان جلسه با هیات‌های ورزشی استاندار کردستان از واحد‌های مختلف دستگاه ورزش و جوانان کردستان بازدید و با پرسنل این اداره کل گفتگو کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.