سمنان؛ حائز رتبه نخست کشوری دقت در معاینه فنی خودرو‌های سنگین

رئیس اداره ایمنی و ترافیک راهداری و استان سمنان گفت: استان سمنان رتبه نخست دقت در معاینه فنی خودرو‌های سنگین در کشور را کسب کرد.

مهدی رجایی‌فرد، رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان  از نقش مهم کنترل و نظارت دقیق بر ایمنی خودرو در کاهش حوادث جاده‌ای و حفظ محیط زیست یاد کرد و گفت: استان سمنان رتبه نخست دقت در معاینه فنی خودرو‌های سنگین کشور را طی ۶ ماه ابتدایی سال جاری کسب کرد.

وی عنوان کرد: در شرایط فعلی که توان مالکان در نوسازی ناوگان سنگین جاده‌ای کافی نیست، رسالت و مسؤولیت مراکز معاینه فنی در نظارت بر ایمنی و مسائل فنی خودرو سنگین‌تر می‌شود و عملکرد مراکز معاینه فنی باید به‌گونه‌ای تقویت شود که هیچ خودروی دارای نقص فنی نتواند بارنامه و کد رهگیری و در نهایت گواهی فنی برای تردد در جاده را دریافت کند.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان ادامه داد: تعداد کل تقاضا در ۶ ماه ابتدایی سال جاری ۲۳ هزار و ۶۱ مراجعه بوده که از این تعداد ۹ هزار و ۶۱ خودروی سنگین در نخستین مراجعه و ۶ هزار و ۵۳۶ ناوگان پس از اصلاح عیب در مراکز معاینه فنی مورد تأیید قرار گرفته و قبول شدند.

رجایی‌فرد عنوان کرد: در این بازه زمانی، بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ ناوگان در آزمون ظاهری و بالغ‌بر چهار هزار و ۹۰۰ خودروی سنگین در تست ترمز رد شده‌اند که مقایسه علت مردودی در آزمون‌های انجام‌شده روی انواع وسایل نقلیه نشان می‌دهد عیوب ظاهری و نقض ترمز بالاترین آمار علت ردی انواع وسایل نقلیه را تشکیل می‌دهد.

وی کنترل سرعت خودرو، لاستیک خودرو و وضع فنی خودرو را از موارد ضروری در معاینات دانست که باید به‌طور جدی موردتوجه قرار گیرد.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان افزود: کنترل و معاینه دقیق خودرو در مراکز معاینه فنی با تصادفات جاده‌ای مرتبط بوده و دقت بیشتر در مراکز، عامل بازدارنده مهمی در این‌گونه حوادث محسوب می‌شود.

رجایی‌فرد تصریح کرد: استان سمنان توانست که در ۶ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۱ با بیش از ۶۰ درصد مردودی آزمون خودرو‌های سنگین، رتبه نخست دقت در معاینه فنی خودرو‌های سنگین را در کشور کسب کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.