کشف ۲ هزار و ۲۰۱ تن بار بیش از حد مجاز در استان قزوین

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت : در نیمه نخست امسال ۲هزار و ۲۰۱ تن بار بیش از حد مجاز از ۴۸۹ خودروی متخلف کشف شد.

حق لطفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین در نشست بررسی وضعیت راه‌های روستایی شهرستان‌های قزوین، آبیک و البرز گفت : در نیمه نخست امسال ۲هزار و ۲۰۱ تن بار بیش از حد مجاز از ۴۸۹ خودروی متخلف کشف شد که هزار و ۱۳۹ تن آن در این سه شهرستان‌ بوده است.

وی عبور بار‌های معادن را یکی از مهم‌ترین علل تخریب رویه جاده‌های استان به ویژه در راه‌های روستایی عنوان کرد.

حق‌لطفی افزود:زیرساخت راه روستایی تعریف و استاندارد مشخصی دارد که رفت و آمد کامیون‌های سنگین حامل مواد معدنی در راه‌های متنهی به معادن مغایر با این تعاریف و بیش از توان این راه‌ها است و در بلند مدت ضربه سنگینی به راه‌های روستایی زده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت:  طول راه‌های روستایی در شهرستان قزوین۲هزار و ۴۳ کیلومتر، البرز ۱۱۱ کیلومتر و آبیک ۴۸۲ کیلومتر است.

حق‌لطفی افزود:مجموع راه‌های شوسه این شهرستان‌ها که باید زیرسازی و آسفالت شود و راه‌های آسفالت که نیاز به روکش مجدد دارند ۹۴۱ کیلومتر است.

وی، اعتبار مورد نیاز برای بهسازی و آسفالت این راه‌ها را ۲هزار و ۳۷۰ میلیارد تومان عنوان کرد و ادامه داد:کل اعتبار امسال برای این سه شهرستان در سال جاری اعم از اعتبارات مصوبات کمیته برنامه ریزی، سفر ریاست جمهوری، قیر و محرومیت‌زدایی هزار و ۲۸۱ میلیارد ریال است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار