سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری درگذشت داراب رییسی را تسلیت گفت

سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، در پیامی در گذشت شاعر و ادیب برجسته و پژوهشگر و نویسنده بزرگ بختیاری را تسلیت گفت.

متن پیام سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری، به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

خبر تلخ درگذشت شاعر فرزانه و برجسته، پژوهشگر و نویسنده بزرگ بختیاری مرحوم داراب رئیسی جامعه ادبی و فرهنگی چهارمحال و بختیاری را داغدار کرد.

فقدان آن عزیز سفر کرده که با خلق آثار ماندگار در خاطر مردم جاودانه شد برای جامعه ادبی استان و قوم شریف بختیاری خسارت باراست.

امیدوارم جوانان خوش ذوق و قریحه استان راه پر افتخار آن شاعر گرانقدر را با سرودن اشعار فاخر و خلق آثار بدیع بومی و ارزشی ادامه داده و چراغ شعر و ادب این خطه را پر فروغ نگه دارند.

اینجانب این مصیبت را به خاندان رئیسی، همسر گرامی و فرزندان ایشان همچنین به جامعه ادبی، هنری و فرهنگی استان چهارمحال و بختیاری تسلیت عرض می‌کنم و آرزومندم خداوند متعال درجات این شاعر پیشکسوت را متعالی و او را در جوار خوبان خود جای دهد و به بازماندگان و بستگان صبر بر مصیبت عنایت فرماید.

پیام احمدی، سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری


بیشتر بخوانید


شایان ذکر است: مرحوم داراب رئیسی متولد شهرستان کوهرنگ استان چهارمحال بختیاری و از فرهنگیان این شهرستان بوده است.

این شاعر برجسته و پژوهشگر و نویسنده بزرگ ایل بختیاری بیش از پنجاه سال در حوزه‌ی ادبیات بومی فعالیت داشت و چندین کتاب در عرصه شعر و ادب از او به یادگار مانده است.

مرحوم داراب رئیسی دبیر بازنشسته آموزش و پرورش و عضو انجمن ادبی عمان سامانی استان چهارمحال و بختیاری و از اعضا و مؤسسین انجمن ادبی داراب افسر بختیاری اصفهان و صاحب امتیاز و مدیر مسئول ماهنامه "کُهرنگ" ویژه نامه تاریخ و فرهنگ بختیاری بود و مجموعه اشعار "گلبانگ بختیاری"، "دوبیتی‌های ایل بختیاری" و "خون نامه علیداد رستم بختیاری" از جمله آثار وی می‌باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار