مسابقات کشتی قهرمانی کارگران کشور به میزبانی خرم‌آباد در سالن ورزشی شهید چاغروند خرم‌آباد با حضور کشتی گیران کارگر سراسر کشور برگزار می‌شود.

 علی جهانی مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان در جلسه هماهنگی و هم‌اندیشی برگزاری مسابقات کشتی کارگران کشور با بیان اینکه این دوره از مسابقات در آبان ماه سالجاری در استان برگزار می‌شود، اظهار داشت: مسابقات کشتی قهرمانی کارگران کشور با از ۱۵ لغایت ۱۹ آبان ماه سالجاری در سالن ورزشی شهید چاغروند خرم‌آباد با حضور کشتی گیران کارگر سراسر کشور برگزار می‌شود.

جهانی افزود: این دوره از مسابقات به مناسبت یادوراه شهدای کارگر استان و شهید شاخص ابراهیم هادی با مشارکت هیئت ورزش کارگری، اداره کل ورزش و جوانان، هیئت کشتی استان و دیگر ارگان‌های استان برگزار خواهد شد.

او به همکاری و هماهنگی همه دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های مردمی در بهتر برگزار کردن این دوره از مسایقات تاکید کرد و گفت: توسعه فرهنگ ورزش کارگری در واحد‌های اقتصادی مهمترین راه ایجاد نشاط و انگیزه در کارگران و به ویژه بهره‌وری و رونق تولید خواهد بود که این مقوله مهم باید در بنگاه‌های اقتصادی نهادینه شود.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه برگزاری این مسابقات در لرستان می‌تواند نقش مهمی در معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان داشته باشد، اظهار داشت: میزبانی این استان از رویداد‌های ملی می‌تواند به توسعه گردشگری و فعالیت‌های ورزشی کمک کند و همچنین استعداد‌های ورزشی به ویژه کشتی کارگری را برای فعالیت در این رشته تشویق کند.

جهانی بیان اینکه پیش بینی می‌شود بیش از ۵۰۰ نفر از ورزشکاران و عوامل اجرایی کشور در این دوره از مسابقات حضور خواهند یافت، گفت: دو تیم ۲۰ نفر کشتی‌گیر کارگری در قسمت فرنگی و آزاد از لرستان نیز در این مسابقات حضور دارند.

او بیان کرد: نفرات برتر مسابقات قهرمانی کشتی کارگران کشور سال آینده به مسابقات کشتی کارگرن جهان که در کشور پرتقال یا اسپانیا برگزار می‌شود اعزام خواهند شد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان به نقش و جایگاه ورزش کارگری در استان اشاره کرد و افزود: پنج مجموعه بزرگ فرهنگی ورزشی کارگران در شهرستان‌های خرم آباد، دورود، بروجرد، الیگودرز و ازنا وجود دارند که کارگران و ورزشکاران استان از این مجموعه‌ها استفاده می‌کنند و با پیگیری‌های انجام شده تلاش داریم با کمک استاندار، وزارت کار و فدارسیون ورزش کارگری کشور در دیگر شهرستان‌ها نیز مجموعه ورزشی فرهنگی کارگری احداث کنیم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.