فرماندار سراوان از افزایش ساعات کار و سهمیه آرد نانوایی‌ها در شهرستان خبر داد و گفت: اخیراً در جلسه کارگروه آرد و نان شهرستان تدابیر خوبی اندیشیده شده تا مشکل شلوغی نانوایی‌ها به حداقل برسد.

سعید تجلیلی فرماندار سراوان در ارتباط‌ با شلوغی نانوایی‌ها در برخی بخش‌های شهر سراوان اظهار داشت: شلوغی صف نانوایی‌ها در سراوان دلایل متعددی دارد که البته در این راستا اخیراً در جلسه کارگروه آرد و نان شهرستان تدابیر خوبی اندیشیده شده تا این مشکل به حداقل برسد.

وی بیان کرد: از یک طرف با توجه به افزایش قیمت برنج مصرف نان در سبد خانوارها افزایش یافته و مردم نام بیشتری مصرف می‌کنند و از طرف دیگر سهمیه آرد در شهرستان به میزان کافی نبوده چرا که مطابق آخرین سرشماری که چند سال از آن می‌گذرد جمعیت شهرستان افزایش یافته و سرانه آرد با جمعیت کنونی همخوانی ندارد.

فرماندار سراوان با اشاره به اینکه ارسال نان سهمیه سراوان به شهرها و روستاهای اطراف از دیگر دلایل شلوغی صف‌ها محسوب می‌شود، افزود: با توجه به مرزی بودن شهرستان و وجود معضل قاچاق سوخت بعضاً بخش قابل توجهی از نان سراوان سمت مرز می‌رود و با قیمت بیشتری به فروش می‌رسد.

تجلیلی در تشریح اقدامات صورت گرفته در راستای حل مشکل صف‌های طولانی نان، بیان کرد: در جلسه کارگروه آرد و نان شهرستان مصوب شده ساعت کاری نانوایی‌های شهرستان افزایش یابد و نظارت‌ها در این حوزه تشدید شود و علاوه بر آن افزایش سهمیه آرد شهرستان و تخصیص ماهانه 70 تن سهمیه از این ماه اعمال خواهد شد تا این مشکل تا حد قابل قبولی حل شود.

وی به بخش شایعه وجود سنگ ریزه در نان‌های شهرستان اشاره کرد و گفت: اخیراً چنین شایعه‌ای در فضای مجازی منتشر شده که در این راستا ما بررسی میدانی را در دستور کار قرار دادیم و مشخص شد عامل این موضوع عدم برخورداری از رطوبت کافی و به اصطلاح پوسته ضخیم گندم‌های آسیاب شده برای تهیه آرد بوده که در این زمینه آردهایی که این وضعیت را داشتند از سطح نانوایی‌های شهرستان جمع‌آوری شد و آرد مناسب طبق روال گذشته توزیع شده است.

ورود دادستانی سراوان به موضوع آرد مصرفی نانوایی‌ها

حجت‌الاسلام و‌المسلمین شهری نژاد نماینده دادستان سراوان با بیان اینکه نان غذای اصلی سفره مردم است باید از سلامت و بهداشت آن اطمینان حاصل کرد، گفت: در بازدیدی که از کارخانه آرد شهرستان داشتیم موضوع سنگ ریزه مورد تایید قرار نگرفت بلکه مشکل به میزان رطوبت گندم بر می گشت که با بالابردن میزان رطوبت احساس درشتی در آردها از بین رفته است.

وی افزود:از این رو برای رفع مشکل مردم و رضایت از نان مصرفی کیسه های آرد قبلی از بین خبازان جمع آوری و به کارخانه عودت داده شده و کیسه های آرد جدید جایگزین آنها شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار