درگذشت شاعر، پژوهشگر و نویسنده برجسته ایل بختیاری

داراب رئیسی شاعر، پژوهشگر و نویسنده برجسته ایل بختیاری، دار فانی را وداع گفت.

داراب رئیسی بیش از پنجاه سال در حوزه‌ی ادبیات بومی فعالیت داشته و بیش از ده جلد کتاب در عرصه شعر و ادب از او به چاپ رسیده است.

داراب رئیسی بختیاری فرزند سهراب از شاعران معروف و نام آشنای بختیاری است که سال ۱۳۳۰ در منطقه بیرگان کوهرنگ استان چهارمحال بختیاری متولد شد.

تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در شهرکرد به پایان رساند و به عنوان آموزگار عشایری وارد خدمت آموزش و پرورش گردید و همزمان مدرک کارشناسی علوم تربیتی را نیز اخذ نمود.

داراب رئیسی در کنار بیش از ۳۰ سال خدمت در آموزش و پرورش استان چهارمحال بختیاری و آموزش و پرورش عشایر به فعالیت های فرهنگی و ادبی پرداخت و از سال ۱۳۴۸ سرودن شعر را آغاز نمود .


بیشتر بخوانید


وی از اعضا و مؤسسین انجمن ادبی داراب افسر بختیاری اصفهان و صاحب امتیاز و مدیر مسئول ماهنامه "کهرنگ" ویژه تاریخ و فرهنگ بختیاری است. مجموعه اشعار "گلبانگ بختیاری"، "دوبیتی‌های ایل بختیاری" و "خون نامه علیداد رستم بختیاری" از آثار وی است.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در پی درگذشت شاعر داراب رئیسی پیشکسوت عرصه شعر و ادبیات چهارمحال و بختیاری پیام تسلیتی صادر کرد؛

متن این پیام به شرح زیر است:

خبر درگذشت مرحوم داراب رئیسی از پیشکسوتان شعر و ادبیات که عمری را در عرصه شعر و ادب و نویسندگی سپری کرده بود و تلاش بی‌وقفه‌ای را در زمینه رشد و ارتقا آن داشت، موجب تاسف و تاثر گردید. اینجانب ضمن تسلیت به خانواده ایشان برای آن مرحوم غفران الهی و برای بازماندگان صبر جمیل از خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.

سید حسین نژاد حسینی

معاون فرهنگی رسانه‌ای فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری

۲۹ مهر ۱۴۰۱

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان
۰۹:۱۰ ۳۰ مهر ۱۴۰۱
خدایش بیامرزد روحشان شاد