۵۰۰ میلیون جمعیت کشور‌های منطقه علاقه‌مند به محصولات کشاورزی ایران است

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: ۵۰۰ میلیون نفر جمعیت کشور‌های اطراف علاقه‌مند به محصولات کشاورزی ایران است که این مساله فرصت و ظرفیت خوبی محسوب می‌شود.

محمد جواد عسکری گفت: پسته ایران بعد از نفت از جایگاه خوبی در زمینه صادرات برخوردار است و بسترسازی و زیرساخت‌های لازم باید فراهم شود تا با تولید بهتر، ایجاد انگیزه و امید و برطرف شدن بروکراسی‌ها صادرات دنبال شود.

وی ادامه داد: فضای صادرات پسته جایگاه روبه رشد و مطلوبی است که باید تلاش کنیم تا در این راستا به اهداف لازم دست پیدا کنیم و پسته را به جایگاه اصلی خود برسانیم.

عسکری اظهار داشت: طرح امنیت غذایی و رفع موانع تولید در راستای منفعت و ایجاد میل و رغبت برای تولیدکننده، حرکت رو به جلو و منحصر به فردی است که به خوبی دنبال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امروز امنیت غذایی موضوع جدی جوامع بشری در منطقه است که با توجه به جنگ اوکراین و روسیه کشور‌های منطقه در این حوزه با چالش روبه رو شده اند که باید در این زمان با برنامه حرکت کنیم تا آسیب نبینیم.

عسکری به تعامل خوب بین دولت و مجلس در بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: با توجه به تعامل خوب بین مجلس و دولت و کمیسیون کشاورزی و وزارت جهاد کشاورزی، اتفاق‌های خوبی رقم خورده است و در این راستا طرح‌های خوبی به قانون تبدیل می‌شود تا امید و انگیزه لازم را ایجاد کند.

وی افزود: در راستای حمایت از بخش کشاورزی و باغداری، در بودجه ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ امکانات خوبی از جمله تسهیلات بانکی، بیمه محصولات کشاورزی، خرید تضمینی و ایجاد ایستگاه‌های تحقیقاتی برنامه‌ریزی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.