نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: استکبار یکی از اصول کفر است و وقتی که بیماری‌های روح جمع شوند به استکبار تبدیل می‌شوند.

آیت الله عبادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بیرجند با تبریک ایام ربیع الاول و ولادت حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) و همچنین تبریک هفته تربیت بدنی گفت: ارزش انسان در محنت‌ها، فتنه‌ها و بلا‌ها به دست می‌آید و خداوند متعال این وقایع را جزو برنامه‌های زندگی قرار داده است  تا همه انسان‌ها را آزمایش کند.

او افزود: ملاک انسان بودن حق گرا بودن است و عبودیت به معنای در بند خداوند بودن است.

آیت الله عبادی با بیان اینکه بسیاری از بیماری‌ها روح انسان را بیمار می‌کند بیان کرد: یکی از بیماری‌ها کفر به معنی پوشاندن و ندیده گرفتن و پایمال کردن است.

امام جمعه بیرجند تصریح کرد: حرص هم یک بیماری است که جنگ ها، قتل‌ها و جنایت‌ها برای بیماری آن به وجود می‌آید.

او گفت: حرص آن چیزی است که انسان به خاطر آن دزدی می کند، دانشمندان هسته‌ای را به شهادت می‌رساند و هموطن خود را می‌کشد.

آیت الله عبادی استکبار را یکی از اصول کفر عنوان کرد و گفت: وقتی این بیماری‌های روحی جمع می‌شود تبدیل به استکبار جهانی می‌شود و شروع به قتل و غارت می‌کند.

خطیب جمعه بیرجند افزود: باید خود را در برابر این بیماری‌های روح واکسینه کرد تا شکار دروغ‌ها و تحریف‌های استکبار جهانی نشویم.

او با بیان اینکه در چند روز ۱۷ هزار دروغ رسمی گفته شده است که باید در برابر آن هشیار باشیم گفت: روزی وجدان‌های خفته بیدار می‌شوند و باید پاسخگو باشند.

آیت الله عبادی گفت: کسانی که مسجد و قرآن خداوند را آتش می‌زنند و بیت المال را تخریب می‌کنند قبل از اینکه در دادگاه الهی بازخواست شوند بیدار شوند و توبه کنند چرا که دچار عذاب وجدان خواهند شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار