شبکه تحلیل‌گران افغانستان می‌گوید با روی کارآمدن طالبان و سقوط اقتصاد افغانستان، مشکل فرزند فروشی در بین خانواده‌های افغانستانی افزایش یافته است.

شبکه تحلیل‌گران افغانستان با نشر گزارشی گفته هرچند آمار دقیقی که بتواند افزایش ازدواج کودکان خردسال را ثابت کند وجود ندارد، اما شواهد و گزارش‌ها بیانگر این مسأله است که وضعیت بد معیشتی مردم در افغانستان موجب افزایش ازدواج کودکان شده است.

شبکه تحلیل‌گران افغانستان در گزارش خود گفته است که در برخی از این موارد با دختران مشورت یا حتی اطلاع داده نشده است.

در گزارش آمده است پدرهای این دختران گفته‌اند که تصور می‌کردند با ازدواج دخترانشان می‌توانند اندکی پول تهیه کنند و قرض‌های خود را نیز بپردازند. آن‌ها فکر می‌کردند راه دیگری غیر از این ندارند. با این وجود، این خانواده‌ها پس از ازدواج دختران خردسالشان نیز شرایطی بهتر از قبل ندارند.

ازدواج کودکان از دیرباز در بسیاری از مناطق افغانستان رایج بوده اما با روی کارآمدن طالبان و سقوط اقتصادی و سیستم بانکی مشکل فرزند فروشی در بین خانواده‌های افغانستانی افزایش یافته است.

در اوایل امسال نهاد خیریه موسوم Save the Children نیز با یک تحقیق از ۱۴۰۰ خانواده افغانستانی گزارش داد که یک سوم این خانواده‌ها از زمان تسلط طالبان درآمد خود را از دست داده‌اند. نیمی از این خانواده‌ها نیز مجبور شده‌اند تا فرزندان خود را وادار به کار اجباری کنند و برخی از آنان نیز دست به فرزندفروشی بزنند.

اخیراً دفتر هماهنگی کمک‌های بشردوستان سازمان ملل در افغانستان اعلام کرد که در سه سال اخیر، دامنه فقر در افغانستان از ۴۷ درصد به ۹۷ درصد رسیده‌ است.

در حالی که اطلاعات جامعی در خصوص تعداد این کودک‌همسری‌ها در دسترس نیست، سازمان ملل، آژانس‌های کمک رسانی و مقامات محلی می‌گویند که آنها گزارش‌های معتبری از افزایش ازدواج کودکان و فروش نوزادان برای فرزندخواندگی دریافت می‌کنند؛ زیرا افغانستانی ها به دنبال راه‌هایی برای کنار آمدن با دشواری‌های اقتصادی خود هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.