نیاز صداوسیما به خوراک فکری در حوزه قرآن و عترت

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی، مردمی قرآن و عترت استان اصفهان گفت: رسانه‌هایی مثل صداوسیما نیازمند خوراک فکری در حوزه قرآن و عترت هستند و مؤسسات قرآنی می‌توانند این خوراک فکری را در اختیار آنها قرار دهند.

حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا علاءالدین، در مجمع عمومی اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی، مردمی قرآن و عترت استان اصفهان که دیروز در باشگاه شماره دوی شهرداری اصفهان برگزار شد، گفت: یکی از پروژه‌های بسیار مهمی که هیئت مدیره در این دوره پای آن ایستاد و محقق شد، تهیه بانک جامع اطلاعات قرآنی استان است که تمام افراد فعال در حوزه قرآن و عترت در رسته‌های مختلف می‌توانند اطلاعات خود را در آن بارگذاری کنند. با تهیه این نرم‌افزار، هم جبهه قرآن با عِده و عُده‌اش مشخص می‌شود و هم از آمار‌های بدون مبنایی که بعضاً در جراید و رسانه‌ها به چشم می‌خورد، جلوگیری می‌شود. بنابراین، از تمام مدیران مؤسسات قرآنی درخواست می‌کنیم که بر روی این بانک اطلاعاتی سرمایه‌گذاری و اعضای خود را برای بارگذاری اطلاعات و مدارک و مستندات در این سامانه تشویق کنند.

او افزود: برای اولین بار در طول حیات اتحادیه، به ایجاد کانون اندیشه‌ورزان قرآنی استان اصفهان پرداختیم که هم‌اکنون، ۵۰ عضو دارد و چندین موضوع مهم و مبتلابه که پیش روی جامعه قرآنی استان و کشور قرار داشت، در این کانون مطرح و بحث و بررسی شد. دو مورد از این موضوعات با عنوان کرسی نظریه‌پردازی قرآنی در نوبت چاپ و نشر در مجلات علمی قرار دارد که حاکی از نتیجه‌بخش بودن جلسات این کانون است. در واقع، مباحث مطرح در این نشست‌ها، جمع‌بندی و به کرسی نظریه‌پردازی علمی تبدیل شده که در جراید علمی منتشر می‌شود.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی، مردمی قرآن و عترت استان اصفهان تصریح کرد: از تمام مدیران مؤسسات قرآنی تقاضا می‌شود تا کانون اندیشه‌ورزان را جدی گرفته و در نشست‌های آن حضور پیدا کنند. قبل از تشکیل نشست‌ها، موضوعات اصلی و فرعی اعلام می‌شود و اعضا موظفند کار مطالعاتی درباره این موضوعات انجام و در نشست ارائه دهند که نتیجه این کار علمی و مطالعاتی به‌عنوان یک نظریه‌پرداز قرآنی ثبت و ضبط می‌شود و قابلیت چاپ و نشر پیدا می‌کند.

او ادامه داد: در جلسات متعددی که با صداوسیما داشتیم، از ما درخواست می‌شد که خوراک فکری در حوزه قرآن و عترت در اختیار آن‌ها قرار دهیم. ما نیز در ماه مبارک رمضان، با چند نفر از اساتید مبرز مؤسسات قرآنی صحبت و طرحی در خصوص قصص قرآن تهیه کردیم تا فرهنگ و معارف قرآن در این قالب به مخاطب ارائه شود. این طرح، عملیاتی شد و صداوسیما کماکان آن را در موقعیت اذان‌گاهی مغرب و عشا ادامه می‌دهد. این بستر و زمینه فراهم است و تمام مدیرانی که این قابلیت را در مؤسسه خود می‌بینند، آن را اعلام کنند تا به صداوسیما معرفی شود.

حجت‌الاسلام علاءالدین در بخش دیگری از سخنان خود، آیه ۹ سوره اسراء را سرآغاز فصل حکمرانی اسلامی خواند و اظهار کرد: یکی از اهداف بلند این حکمرانی، تحقق آیات قرآن کریم و فرمایشات عترت مطهر در اقصی نقاط جهان است و ما چشم انتظار امامی هستیم که با ظهور خود، محقق‌کننده قرآن به معنای واقعی کلمه در کل کره زمین خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.