مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت : از ابتدای امسال تاکنون ۲۴ نقطه در ۹ شهرستان استان کرمانشاه به صورت امانی حذف شده است.

فریبرز کرمی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با اشاره به رفع ۸۰ نقطه پرحادثه از ۱۰۲ نقطه حادثه‌خیز شناسنامه‌دار در محور‌های استان، گفت : این نقاط نقاطی بودند که سابقه تصادفات پرتکرار در آن‌ها وجود داشته و با بررسی پلیس راه و کارشناسان راهداری شناسایی شده است.

وی از اصلاح و ایمن‌سازی بیش از ۸۰ درصد این نقاط خبر داد و عنوان کرد: تا پایان سال گذشته ۸۰ نقطه از این تعداد ایمن‌سازی شده و تنها ۲۲ نقطه باقی مانده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: در ۶ ماهه نخست امسال ۲۴ نقطه پر حادثه به صورت امانی توسط ادارات شهرستان‌های استان کرمانشاه رفع شده است که این نقطه در شهرستان اسلام آبادغرب دو نقطه میرعزیزی و سیاخور، در شهرستان پاوه پنج نقطه پرحادثه در محور‌های گردنه شمشیر دو نقطه، دو نقطه در محور باینگان و یک نقطه در محور نوسود در شهرستان گیلانغرب یک نقطه در محور پیچ بیگرضایی، در شهرستان جوانرود چهار نقطه در محور‌های بازان، بانی لوان و ثلاث اصلاح و ایمن‌سازی شده است.

کرمی افزود: سه نقطه پرحادثه در محور روستای هوه رود، نیلگ و بریه خانی در شهرستان دالاهو، دو نقطه پرحادثه در محور قلقله، بزمین آباد شیخ صله به ازگله در شهرستان ثلاث‌باباجانی، تعریض کمربندی هرسین به نورآباد در شهرستان هرسین، ۳ نقطه پرحادثه تقاطع حسن آباد، کانی شریف، پیام نور در شهرستان روانسر و ۳ نقطه پل سرتیپ آباد، تعریض پل محور اسلام آبادغرب حد فاصل یادمان شهدا به چهارزبر و تعریض پل چغارضا توسط اداره شهرستان کرمانشاه ایمن سازی انجام شده است.

وی عنوان کرد: با توجه به محدودیت اعتباراتی که برای ایمن سازی نقاط حادثه خیز وجود دارد، نقاطی که پرخطرتر هستند در اولویت قرار دارند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با اشاره به متفاوت بودن روند ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز، عنوان کرد: برخی از نقاط با نصب تابلو، علائم ایمنی، نصب نیوجرسی، نصب روشنایی و چراغ چشمک زن و ... تا ایمن می‌شود، اما برای برخی نقاط نیازمند تعریف پروژه‌هایی مانند احداث روگذر و زیرگذر هستیم که نیازمند اعتبارات قابل توجهی است، از سوی دیگر در برخی موارد با وجود معارضین اجتماعی از سرعت روند ایمن سازی می‌کاهد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.