آیت‌الله سبحانی در دیدار وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دستاورد‌های حوزه سلامت امید آفرین و انعکاس آن‌ها به افکار عمومی از مصادیق بارز امید افزایی است.

آیت‌الله جعفر سبحانی در دیدار وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به این که دشمن از ابتدای انقلاب به دنبال کاهش نیروی مولد و میزان تولیدات واحد‌های صنعتی و افول امید در جامعه بود، افزود: باید در راستای تحقق سه موضوع مهم جوانی جمعیت، افزایش تولید واحد‌های صنعتی و امیدآفرینی در جامعه تلاش کرد.

آیت‌الله سبحانی با اشاره به تبلیغ نادرست کنترل جمعیت در دهه‌های گذشته و اجباری کردن غربالگری جنین، گفت: این دو موضوع تا حد زیادی در کاهش میزان موالید در سالیان گذشته نقش داشته است.
این مرجع تقلید با تأکید بر اینکه بیان دستاورد‌های نظام در حوزه سلامت و انعکاس آن به افکار عمومی از مصادیق بارز امید افزایی است، تصریح کرد: دستاورد‌های بسیاری به برکت نظام اسلامی در حوزه‌های مختلف پزشکی و درمان بیماران به‌دست‌آمده که باید به‌خوبی منعکس شود.
آیت‌الله سبحانی تأکید کرد: جامعه نیاز به نیروی جوان و کارآمد دارد و مسئولان در این خصوص باید برنامه‌ریزی داشته باشند.

وی همچنین از اقدامات وزارت بهداشت در حوزه جوانی جمعیت قدردانی کردند.

 بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این دیدار خواستار عنایت این مرجع تقلید و دیگر علمای اسلام نسبت به هدایت عموم مردم در حوزه جوان سازی جمعیت شد. وی افزود: از جنابعالی و علمای اعلام انتظار داریم در همچون همیشه امور فرهنگی هدایتگر و راهنما باشید. خوشبختانه وزارت بهداشت تاکنون با اجرای ۱۱ برنامه فرهنگی در قالب طرح معرفت نسبت به آموزش استادان و اعضای هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی برنامه ریزی و اقدام کرده است و در ادامه این گونه برنامه‌های فرهنگی نیازمند هدایت علما و مراجع عظام تقلید است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار