رئیس مرکز توسعه حل اختلاف سیستان و بلوچستان گفت: با تلاش اعضای شورای حل اختلاف زابل یک فقره پرونده قتل به سازش ختم و یک نفر از مجازات حتمی قصاص رها شد.

حجت السلام حمید رضا بندانی  اظهار کرد: با تلاش اعضای شورای حل اختلاف زابل یک فقره پرونده قتل به سازش ختم و یک نفر از مجازات حتمی قصاص رها شد.

وی افزود: پس از صدور حکم قصاص نفس در یک فقره پرونده، با ارجاع پرونده به شورای حل اختلاف زابل، تلاش‌ها برای برقراری ارتباط با طرفین پرونده آغاز شد.

بندانی افزود: پس از برگزاری چندین جلسه با خانواده طرفین، اولیای دم از شکایت خود صرف نظر نموده و رضایت خود را نسبت به عدم اجرای حکم قصاص اعلام کردند.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف استان در ادامه ضمن قدردانی از تلاش رئیس و اعضای شورای حل اختلاف زابل، بزرگان، معتمدان و ریش سفیدان شهرستان زابل در این زمینه بر نقش شورای حل اختلاف در سازش پرونده‌های مهم بیش از پیش تاکید کرد.

حل اختلاف ۱۴ ساله دو طایفه در سیستان

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف استان در ادامه با اشاره به حل و فصل اختلاف طایفه‌ای دو طایفه سرابندی و رخشانی در هیرمند نیز گفت: پس از ۱۴ سال، اختلاف بین دو طایفه رخشانی و سرابندی در شهرستان هیرمند، با پادرمیانی ائمه‌جمعه هیرمند و زابل، بزرگان و ریش سفیدان طوایف منطقه سیستان، با صلح و آشتی خاتمه یافت.

بندانی ضمن قدردانی از تلاش مسئولان منطقه سیستان و بزرگان در راستای این اقدام ارزشمند گفت: آنچه امروز توسعه و آبادانی در منطقه را رقم می‌زند امنیت است که این امنیت در کنار صلح و دوستی اقوام و طوایف در کنار هم پایدار خواهد بود.

سازش پرونده ۲۰۰ میلیون تومانی در چابهار

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف استان گفت: با تلاش رئیس و اعضای شعبه سوم شورای حل اختلاف چابهار یک فقره پرونده با موضوع کلاهبرداری ۲۰۰ میلیون تومانی به سازش ختم شد.

وی افزود: پس از ارجاع یک فقره پرونده با موضوع تحصیل مال از طریق نامشروع و کلاهبرداری تلاش‌ها برای حل و فصل اختلاف به وجود آمده در شعبه سوم شورای حل اختلاف چابهار آغاز شد.

پس از برگزاری جلسات متعدد مقرر شد مبلغ ۲ میلیارد ریال توسط شاکی عنه به حساب شاکیان واریز شود که این مهم در تاریخ دهم مهر ماه محقق شد و طرفین اعلام کردند هیچ گونه شکایتی از هم دیگر ندارند و صورت جلسه سازش امضا کردند.

حجت الاسلام بندانی رئیس مرکز توسعه حل اختلاف استان از تلاش رئیس و اعضای شورای حل اختلاف چابهار در این زمینه قدردانی کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار