در مراسمی از مسئولان، خیران و خادمان موکب شهدای آذربایجان که در ایام اربعین به زائران ابا عبدالله الحسین (ع) خدمت کردند تحلیل شد.

آقای حبیب حیدری مدیر موکب شهدای اذربایجان در این مراسم، گفت: عزیزان ما در ایام اربعین حسینی انصافا زحمات ارزشمندی را متقبل شدند، بعد از راهپیمایی اربعین تعدادی از بزرگان با تدبیری که داشتند پایه گذار موکب شهدای آذربایجان شدند، موکب ما با ۵ موکب در عراق مستقر شد و توفیق شد جهت اماده سازی اردوگاه اقدام کنند.

او افزود: به لطف خدا بعد از دو سال تعطیلی کرونایی خادمین و زائران در موکب رسما ارایه خدمات کردند و با ۱۵۰۰تا ۴۵۰۰ نفر در جهت خدمت به زائران امام حسین (ع) تلاش کردند.

او تصریح کرد: خدمات ما در اربعین با وفور نعمت علیرغم گرمای شدید عراق مواجه بودهمچنین در این ایام به ۹۸۸۲ نفر خدمات درمانی ارایه شد.

آقای جعفر رزمی مدیر کل سیاسی، امنیتی و انتظامی استانداری آذربایجان شرقی و رییس ستاد اربعین استان گفت: بعداز دو سال همه گیری کرونا در ایام اربعین در سال جاری حرکت اربعین با شور حال بیشتری اتفاق افتاد، موکب‌ها وخادمان ما خود را برای خدمت به بیش از ۴ میلیون زائر اماده کرده بودند.

اوافزود: به لطف خدا با زحمات شما عزیزان ثمره تلاش شما دیده شد، در بحث اعزام نیز در بخش‌های مختلف بااعتقادات قلبی علمی خدمات ارزشمندی ارایه شد.

او خاطر نشان کرد: امسال شدت استقبال به حدی بود که طرف عراقی نتوانست به آن جواب دهد، اما با عنایت امامحسین (ع) ازدحام زائران با یک تجمع بالایی در مرز‌ها مواجه بود و علیرغم نگرانی‌ها به خوبی تردد صورت گرفت و ایننشان از اقدامات ارزشمند مسئولان و عزیزان بود.

 مدیر کل سیاسی، امنیتی و انتظامی استانداری آذربایجان شرقی ادامه داد: حرکت و اتفاق عظیم پیاده روی اربعین چیزی جز معجزه الهی نبود و هر قدر دولت‌ها و سیستم‌ها ارادهو برنامه ریزی کنند این هجم بالای جمعیت را نمی‌توانند جوابگو باشند و این نشان از اراده الهی و فرهنگ ناب شیعهاست.


در پایان مراسم از خیران، مسئولان و خادمان موکب شهدای اذربایجان تجلیل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.