معاون سیاسی وفرهنگی نهاد رهبری در دانشگاه‌های فارس راه اندازی دپارتمان تخصصی حوزه علوم انسانی با برخورداری از محققان در دانشگاه‌های استان به منظور پاسخ به شبهات دانشجویان خبرداد.

حجت الاسلام مرتضی کوهی در پنجمین نشست هم اندیشی اساتید دانشگاه‌های فارس با تاکید براینکه قرار است دفاتر هم اندیشی اساتید دانشگاه‌های استان ماموریت خود را در راستای معرفی و راه اندازی دپارتمان تخصصی حوزه علوم انسانی فعالیت کنند گفت: امروه پاسخ به شبهات دانشجویان یک دغدغه است که باید با استفاده از اساتید صاحب نام پاسخ علمی داده شود.

 او، تشکیل اندیشکده و توانمند سازی اساتید در دپارتمان‌های تحخصصی را ماموریت جدید دفاتر نهاد دانشگاه‌ها اعلام کرد وگفت: یکی از دغدغه‌های رهبری پاسخ به شبهات دانشجویان است که ایشان در دیدار‌های خود با جامعه دانشگاهی مطرح و تاکید دارند شبهات دانشجویی باید فارغ از هر گونه نگاه شخصی به صورت علمی وتخصصی پاسخ داده شود.

این استاد دانشگاه استفاده از کرسی‌های هم اندیشی برای ارائه نظرات دانشجویان را مهم توصیف کرد و گفت: جامعه امروز نیاز دارد با بهره گیری از انتقادات و نظرات علمی جامعه را نسبت به برخی از مباحث دغدغه‌مند کند تا بتوانیم برای پیشبرد جامعه اسلامی با استفاده از کرسی‌های هم اندیشی در این راه گام برداریم.

معاون سیاسی وفرهنگی نهاد رهبری در دانشگاه‌های فارس نبود کرسی‌های آزاد اندیشی وعدم حضور مسئولان مربوطه در فضای دانشگاه را یک دغدغه ومطالبه اصلی از سوی رهبری اعلام کرد و گفت: همکاران دفاتر نهاد باید برای رفع این نقیصه تدابیری بیاندیشند تا این مهم انجام شود.

این هم اندیشی که با حضورحجت الاسلام حسین نظری، مسئول میز دانشگاه شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور برگزار شد وی نیز گفت: سامانه راهبری فرهنگ در شورای سیاستگذاری ائمه جمعه به‌عنوان یک بستر مناسب و فراگیر برای ارائه محتوا و انتقال ایده‌ها، تجربیات و هماهنگی میان امامان جمعه در سراسر کشور به‌شمار می‌آید که می‌تواند در هم‌افزایی با دانشگاهیان بسیار منشأ اثر باشد.

او با یاداوری اینکه قرار است ارتباطات حوزه دانشگاه با ائمه جمعه در سراسر کشور پر رنگ‌تر از گذشته شود گفت: معتقدیم جامعه نخبگان دانشگاهی می‌توانند با ارائه پیشنهادات خود برای رفع مشکلات موجود در هر منطقه راهکار ارائه دهند.

حجت الاسلام نظری گفت: مقام معظم رهبری در یکی از سخنرانی‌های خود می‌فرمایند بخشی از وظائف رهبری در هر منطقه‌ای توسط امام جمعه انجام می‌شود و با این سخن این مطلب را به مسؤولان نظام تفهیم می‌فرمایند که نگاهتان با این جایگاه چنین نگاهی باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار