سرپرست جمعیت هلال احمر استان مرکزی گفت: تیم درمانی این جمعیت برای اجرای طرح ملی "نذر آب پنج" شامگاه سه‌شنبه به شهرستان ریگان استان کرمان اعزام شد.

علیرضا شهرجردیسرپرست جمعیت هلال احمر استان مرکزی گفت: تیمی در قالب ۸۰ نفر پزشک فوق تخصص، جراح، دندانپزشک، متخصص داخلی، عفونی، اطفال، قلب و عروق، ارتوپدی، پزشک عمومی، روانشناس، مشاوره، نیرو‌های داوطلب و اعضای جوانان هلال احمر این استان است.

وی بیان کرد: طرح ملی نذر آب پنج، در سه محور حمایت‌های معیشتی، خدمات درمانی و برخورد با تنش‌های آبی به شکل استقرار تانکر و لوله‌کشی برای دسترسی مردم به آب آشامیدنی سالم با مشارکت پزشکان داوطلب و خیران و مشارکت خانه‌های هلال استان مرکزی و به منظور ارائه خدمات بشردوستانه، با هدف کمک به بهبود سطح سلامت مناطق کم‌برخوردار، ارتقا و بهبود کیفیت زندگی، ایجاد زمینه رشد و توسعه سلامت به روستا‌ها و ارائه خدمات بهداشتی، حمایتی و آموزشی به مناطق محروم و کم‌برخوردار در شهرستان ریگان و روستا‌های مناطق محروم سرزه و توابع سیف الدین اجرا می‌شود.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان مرکزی با بیان اینکه پزشکان اعزامی در این طرح به صورت رایگان خدمات درمانی ارایه می‌دهند، اظهار داشت: هدف از این طرح رسیدگی به وضعیت معیشتی و سلامتی مردم این مناطق است که در این راستا هماهنگی‌هایی با مسئولان و فرمانداران، بخشداران و دهیاران شهرستان ریگان انجام شده است.

شهرجردی گفت: اجرای طرح نیابت و بازدید از خانواده شهدا نیز در این طرح هدفگذاری شده است و در این طرح، استقرار ۱۰۰ دستگاه تانکر سه هزار لیتری به ارزش سه میلیارد و دویست میلیون ریال، ۸۰۰ سبد معیشتی به ارزش چهار میلیارد ریال، ۳۰۰ بسته لوازم‌التحریر و نوشت‌افزار و ۲ هزار عدد اسباب بازی به ارزش یک میلیارد ریال توسط خیران این جمعیت تهیه شده که در مناطق توزیع می‌شود.

۱۲ هزار داوطلب جوانان و امدادگر در جمعیت هلال احمر استان مرکزی فعالیت دارند.

برچسب ها: هلال احمر ، نذر آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.