با برگزاری آیین تکریم و معارفه و با حضور معاون پزشکی و آزمایشگاهی پزشکی قانونی کشور "نگار خوشنویس" به عنوان مدیرکل جدید پزشکی قانونی استان اردبیل معرفی شد.

مسعود قادی پاشا معاون پزشکی قانونی کشور گفت: حساسیت و سختی کار در پزشکی قانونی بر کسی پوشیده نیست، اما توسعه فعالیت‌های سازمان نیز نباید نادیده گرفته شود.

معاون پزشکی قانونی کشور با اشاره به وابستگی سازمان در حوزه تجهیزات به کشور‌های خارجی، جهاد بومی‌سازی تجهیزات در سازمان و ساخت بخشی از کیت‌های ژنتیک در مرکز تحقیقات پزشکی قانونی را از اقدامات ارزشمند این سازمان اعلام کرد و گفت: این تجهیزات با کیفیتی بهتر و با هزینه‌ای به مراتب کمتر از نمونه‌های خارجی به تولید رسیده که گامی بزرگ در راستای خودکفایی در تولید این تجهیزات است.

قادی پاشا گفت: ساخت دستگاه هموژنایزر و دستگاه GC و GC,Mass که با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان و مرکز تحقیقات پزشکی قانونی انجام شده از دستاورد‌های سازمان محسوب می‌شود.

او افزود: در حوزه آزمایشگاهی در اردبیل به جز آزمایش ژنتیک که آن هم در کل کشور تنها در ۱۰ استان انجام می‌شود، تمامی آزمایشات منطبق بر استاندارد‌های بین‌المللی است.

معاون پزشکی قانونی کشور گفت: علاوه بر آن در حوزه‌های معاینات تشریح و کمیسیون نیز کار با کیفیت بسیار خوبی در حال انجام بوده و به مردم این خطه ارائه خدمت می‌کند.

گفتنی است، در این مراسم با تقدیر از زحمات "فرخی"، "نگار خوشنویس" به عنوان مدیرکل جدید پزشکی قانونی استان اردبیل منصوب شد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.