تعریض محور بندرترکمن به آق قلا به گفته مسئولان به شرط مساعدت هوا تا پایان امسال به اتمام می‌رسد.

محور بندرترکمن به آق قلا حدود ۳۴ کیلومتر طول دارد و از جمله محور‌هایی است که به دلیل عرض کم، نداشتن شانه و تردد بسیار زیاد، هر لحظه آبستن حوادث ناگواری است.

از آنجایی که در طی سال‌های گذشته صدمات مالی و جانی فراوانی به ساکنان منطقه و مسافران شهر‌های دیگر که از این محور تردد کرده اند، وارد شده است جوامع محلی به این محور جاده مرگ می‌گویند.

این محور قرار بود تا شهریور ۱۴۰۰ تعریض شود، اما هنوز این وعده محقق نشده است.

مسعود کر راننده کامیونی است که سال هاست هرروز از این محور عبور میکند، او می‌گوید: تردد در این محور سخت است و هر روز شاهد رخ دادن تصادفات زیادی در آن هستیم چراکه عرض جاده کم است و ظرفیت تردد این همه خودرو را ندارد.

کر ادامه داد: قدمت این جاده به پنجاه سال پیش بر می‌گردد و در این سال‌ها تعداد خودرو‌ها چند برابر شده، اما به ظرفیت جاده اضافه نشده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان با اشاره به تقسیم کار تعریض محور بندرترکمن به آق قلا با اداره کل راه و شهرسازی گفت: تعریض ۱۷ کیلومتر از این محور بر عهده راهداری و ۱۷ کیلومتر دیگر بر عهده راه و شهرسازی گذاشته شده است.

مصدقی افزود: در سنوات گذشته ۹ کیلومتر از این محور در ضلع جنوبی از سمت آق قلا به بندرترکمن تعریض شده است و با تخصیص اعتبار که به صورت مرحله‌ای انجام می‌شود تعریض باقی مانده این محور در دستور کار قرار خواهد گرفت.
او گفت: در صورت خوب بودن شرایط جوی تا پایان امسال عملیات تعریض ضلع جنوبی این محور به اتمام خواهد رسید.

ملک مدیرکل راه و شهرسازی گلستان هم در این باره گفت: ۸ کیلومتر از ۱۷ کیلومتر محور بندرترکمن به آق قلا که در تعهد ما بود تاکنون تعریض شده و زیرسازی باقی مانده این محور در حال انجام است.

او افزود: پیش بینی می‌شود ۱۵۰ میلیارد تومان دیگر برای تکمیل این محور لازم است و چنانچه تخصیص اعتبار انجام شود تا پایان امسال تعریض یک سمت از محور به صورت کامل به اتمام می‌رسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.