سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری گیلان از بهره برداری ۳۰ پروژه گردشگری با اعتباری حدود ۷۰۰ میلیارد تومان خبرداد.

رضا حسن پوربا بیان اینکه اقامتگاه‌های بوم گردی گامی بزرگ برای توسعه گردشگری طبیعت و گردشگری روستایی در استان گیلان است، گفت: ۱۳۵ مورد از این اقامتگاه‌ها در استان گیلان دارای پروانه بهره برداری هستند و ظرفیتی نزدیک به ۳۰۰ اتاق و بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ تخت به ظرفیت اقامتی استان افزوده است.

وی افزود: هم‌اکنون در استان ۵۵ موافقت اصولی در حوزه گردشگری و اشتغال یک هزار و ۵۹۱ نفر صادر شده است و با پیگیری‌های انجام شده منجر به صدور ۱۷ پروانه ساختمانی و اشتغال ۳۸۴ نفر شده است.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری گیلان گفت: در میان موافقت اصولی‌های صادر شده ۱۰ اقامتگاه بوم گردی، ۹ اقامتگاه سنتی و ۴ سفره خانه سنتی وجود دارد. 

گیلان با گیرایی‌های بسیار در زمینه‌های متعدد گردشگری، میراث‌فرهنگی و صنایع دستی یکی از قطب‌های مهم گردشگری کشور است به طوری‌که این استان از ابتدای امسال تاکنون با دارا بودن ۳ هزار و ۴۸۳ مورد تاسیسات گردشگری، پذیرای بیش از ۵۵ میلیون مسافر شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.