بیمه تامین اجتماعی برای دامپزشکان

دامپزشکان عضو سازمان نظام دامپزشکی می‌توانند بیمه تأمین‌اجتماعی شوند.

حسن فلاح مدیرکل تامین اجتماعی مازندران گفت: براساس توافقنامه سازمان تأمین‌ اجتماعی و سازمان نظام دامپزشکی، آن دسته از اعضای سازمان نظام دامپزشکی که فاقد پوشش بیمه‌ای باشند، مشمول مقررات تأمین‌اجتماعی هستند و با پرداخت حق بیمه مقرر می‌توانند تحت پوشش حمایت‌های بیمه‌ای سازمان تأمین‌اجتماعی قرار گیرند.

او افزود: بیمه اعضای سازمان نظام دامپزشکی، ماهیت اختیاری دارد و مشمولان می‌توانند با انجام تشریفات مقرر و پرداخت حق بیمه از حمایت‌های بیمه‌ای تأمین‌اجتماعی استفاده کنند.

فلاح گفت:این گروه از بیمه‌شدگان از همه حمایت‌های مقرر در ماده (۳) قانون تأمین‌اجتماعی مصوب تیرماه سال ۱۳۵۴ به استثنای بند (ج) (غرامت دستمزد ایام بیماری و بارداری) و همچنین سایر حمایت‌ها با رعایت مقررات مربوطه و تغییرات بعدی بهره‌مند می‌شوند.

او افزود:بازنشستگی، مستمری ازکارافتادگی، مستمری بازماندگان، درمان، کمک هزینه ازدواج، پروتز و اروتز، کمک هزینه مراسم ترحیم و کمک هزینه سفر بیمار و همراه از مهم‌ترین خدمات قابل ارائه سازمان تأمین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان از جمله به دامپزشکانی است که در چارچوب این توافقنامه تحت پوشش خدمات این سازمان قرار می‌گیرند.

فلاح گفت:با توجـه به اینکه این گروه از بیمه‌شدگان، فاقد رابطه مزدبگیری با سازمان نظام دامپزشکی هستند، بنابراین از شمول قانون بیمه‌بیکاری خارج بوده و بر این اساس حق‌بیمه مربوطه (۳ درصد مبنای پرداخت حق بیمه) نیز وصول نخواهد شد.

او افزود:افراد متقاضی می‌بایست فاقد پوشش بیمه‌ای، مقررات حمایتی خاص و رابطه مزدبگیری با کارگاه‌های مشمول قانون تأمین‌اجتماعی باشند. معرفی افراد مشمول به واحد‌های اجرایی سازمان تأمین‌ اجتماعی توسط سازمان نظام دامپزشکی انجام می‌پذیرد.

فلاح گفت:حداکثر شرط سنی برای بهره‌مندی از این پوشش بیمه‌ای برای مردان و زنان ۵۰ سال تمام در تاریخ ثبت معرفی نامه در واحد‌های اجرائی سازمان می‌باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.