رئیس نظارت بر امور حیات وحش استان زنجان گفت:سرشماری آهوان دشت سهرین و منطقه شکار ممنوع فیله خاصه از روز دوشنبه ۲۵ مهرماه آغاز شد.

رستمی، رئیس نظارت بر امور حیات وحش استان زنجان گفت: سرشماری جمعیت آهوان در مناطق زیستی این استان از ساعت اولیه صبح با مشارکت ۲۵ نفر از محیط‌بانان سر محیط‌بانی سهرین و کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست طبیعی که در قالب ۶ گروه (خودرویی و موتوری) ساماندهی شده اند انجام می‌شود.

او افزود: سرشماری جمعیت آهوان این استان در دشت سهرین (بخشی از منطقه حفاظت شده سرخ آباد) و منطقه شکار ممنوع فیله خاصه به مدت ۲ روز خواهد بود.

رئیس نظارت بر امور حیات وحش استان زنجان ادامه داد: پس از پایان سرشماری جمعیت آهوان در این ۲ منطقه و طبق برنامه ریزی‌های انجام گرفته بخش کوهستانی منطقه حفاظت شده سرخ آباد نیز به مدت ۲ روز (طی هفته آینده) با هدف پایش حیات وحش همچنین سرشماری کل و بز از گونه‌های شاخص جانوری این استان انجام خواهد گرفت.

او افزود: دشت سهرین جزو منطقه حفاظت شده سرخ آباد و تنها زیستگاه آهو در شمالغرب کشور است و زیستگاه بکر و مناسبی برای این گونه جانوری زیبا و شاخص محسوب می‌شود.

رستمی گفت: در این زیستگاه بکر جانورانی، چون آهو، پلنگ، گراز، خرس قهوه ای، سمور سنگی، سنجاب زمینی، رودک، کبک دری، هوبره، عقاب، شاهین، دال، غاز خاکستری، خوتکا، لک لک سفید، باکلان، افعی البرزی، افعی شاخدار ایرانی، افعی زنجانی و ماهیانی نظیر کپور، سیم، اسبله و غیره، زیست می‌کنند.

او ادامه داد: منطقه شکار ممنوع فیله خاصه نیز از سال ۸۶ جزو مناطق شکار ممنوع استان زنجان اعلام شد و وسعت آن ۱۱۰ هزار و ۵۳۲ هکتار است و گونه‌های جانوری ازجمله آهوی ایرانی، گراز، پرندگانی، چون کبک، باقرقره، انواع پرندگان شکاری، آبزی و کنار آبزی مهاجر زمستانی و انواع خزندگان در این منطقه وجود دارد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.