رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: با افتتاح واحد‌های تولیدی و صنعتی زمینه اشتغال ۵ هزار نفر در استان فراهم می‌شود.

رامین صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: پیش‌بینی ما ایجاد ۱۵۰ واحد تولیدی و صنعتی تا پایان سال جاری بود که در صورت تحقق کامل ۲۱۰ واحد، زمینه اشتغال پنج هزار نفر در استان اردبیل فراهم می‌شود.

او اظهار کرد: بهره برداری از ۲۱۰ واحد تولیدی و صنعتی تا پایان سال جاری برنامه ریزی شده که از این تعداد ۹۷ واحد تولیدی به بهره برداری رسیده و بقیه نیز مطابق برنامه زمان بندی به بهره برداری می‌رسد.

صادقی همچنین با اشاره به احیای واحد‌های راکد و غیرفعال در استان افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۵ واحد تولیدی راکد با اشتغال زایی ۵۵۰ نفر به چرخه تولید بازگشته که این میزان تا پایان سال به ۵۰ واحد تولیدی و صنعتی می‌رسد.

او می‌گوید: در استان اردبیل ۷۰ واحد تولیدی راکد قابل احیا وجود دارد که ۵۰ مورد آن امسال از رکود خارج می‌شود.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان اردبیل گفت: حدود ۸۳ درصد واحد تولیدی و صنعتی استان فعال است که این رقم نشان می‌دهد تعداد واحد‌های فعال در استان اردبیل از متوسط کشوری بالا است.

صادقی همچنین از واگذاری ۳۱۰ معدن و محدوده اکتشافی به سرمایه‌گذاران خبر داد و گفت: این معادن از طریق مزایده و ثبت نام در سامانه ستاد ایران به متقاضیان واجد شرایط واگذار خواهد شد.

او افزود: یکی از محور‌هایی که سازمان صمت بر مبنای برنامه‌های وزارتخانه و برای جلوگیری از واردات پیگیری کرده است، بحث تولید محصولات داخلی و نهضت ساخت داخل بوده است که در این راستا می‌توان به راه‌اندازی واحد تولیدی آذرعرش اشاره کرد که در زمینه تولید قطعات رایانه‌ای، لامپ‌های ال ای دی و باند‌های ایستاده فعالیت می‌کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل اضافه کرد: در گذشته بیشتر قطعاتی مانند موس و کیبورد وارداتی بود، اما تولیدات این واحد موجب شده است تا علاوه بر جلوگیری از خروج ارز از کشور، نیاز داخلی نیز برطرف شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.