وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: در طول یک ماه گذشته تمامی سرویس‌های داخلی بدون هیچ اختلالی مشغول خدمات‌دهی به هم‌وطنان عزیز بوده‌اند.

 پیرامون درج مطلبی در یکی از روزنامه‌های کثیر الانتشار در روز ۲۳ مهر، با تیتر «فاجعه اقتصاد آفلاین»، جوابیه‌ای به شرح ذیل صادر شد:

خلاف مطالب مندرج در آن نشریه، در طول یک ماه گذشته تمامی سرویس‌های داخلی اعم از خدمات حوزه مسکن، بانکی، گمرک، حوزه سلامت، بخش صنعت، پلتفرم‌های خدمات رسان بخش خصوصی، خدمات الکترونیک دولتی و تمامی کسب‌وکار‌هایی که بر روی پلتفرم‌های داخلی مشغول به فعالیت هستند؛ بدون هیچ اختلالی مشغول خدمات‌دهی به هم‌وطنان عزیز بوده‌اند.

به‌عنوان مثال خلاف ادعا‌های مطرح شده در آن نشریه، کلیه امور تجاری و صادرات و واردات کالا از طریق سامانه جامع تجارت انجام می‌شوند که هیچ ارتباطی با اینترنت ندارد و تمامی امور آن از طریق شبکه ملی اطلاعات انجام می‌شوند. در مدت یک ماه گذشته هیچ گزارشی مبنی بر اختلال در این سامانه دریافت نشده است.

در خصوص اینترنت بین‌الملل هم خلاف مطالب مندرج در آن نشریه، از زمان شروع اغتشاشات در کشور به هیچ‌وجه قطعی کامل و سراسری اینترنت در کشور رخ نداده است و تنها بنابر مصوبات مراجع ذی‌صلاح امنیتی، محدودیت‌هایی بر روی برخی پلتفرم‌های خارجی و در برخی ساعات اینترنت همراه اعمال‌شده است.

این‌که نگارنده مطلب حتی «نوسانات در بازگشایی و برگزاری کلاس‌های آموزشی حضوری در سطح مدارس و دانشگاه ها» را هم به فرضیه موهوم قطع سراسری اینترنت متصل کرده است، نشان‌دهنده جهت‌دار بودن و عدم وجود صداقت در مطلب منتشر شده است. امیدواریم آن نشریه محترم برای تکریم هزاران جوان متخصص و نخبه کشور که برای راه‌اندازی و توسعه صد‌ها پلتفرم بومی خدمات رسان در کشور در سال‌های گذشته تلاش کرده‌اند تا امروز حتی در شرایط اختلال در اینترنت بین‌الملل بتوانند به‌صورت کاملاً باکیفیت و پرسرعت به مردم عزیزمان خدمت‌رسانی کنند، مطلب خود را اصلاح کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار