معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز از فعالیت ۴۰ شرکت دانش بنیان در این دانشگاه خبر داد.

دکتر مهتاب معمارپور در بازدید دکتر علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از برج پژوهشی محمد رسول الله (ص) این دانشگاه با اشاره به فعالیت ۶ مرکز رشد در دانشگاه علوم پزشکی شیراز و راه اندازی پارک فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: تلاش‌های بسیاری در حوزه فناوری و تحقیقات در دانشگاه انجام شده و کماکان نیز در حال پیگیری است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز، همچنین با اشاره به آخرین رتبه بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از کسب رتبه چهارم دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حوزه تحقیقات و فناوری خبر داد.

او با بیان اینکه حدود ۴۰ شرکت دانش بنیان در این دانشگاه در حال فعالیت است، گفت: با توجه به اهمیت موضوع دانش بنیان و نامگذاری سال ۱۴۰۱ به عنوان سال «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» از سوی مقام معظم رهبری، ستاد دانشگاهی ارتقای تولید دانش بنیان در حوزه سلامت در دانشگاه علوم پزشکی شیراز راه اندازی شده و نشست هفتگی این ستاد با حضور رئیس، معاونان و مدیران ارشد دانشگاه برگزار و مسائل مختلف حوزه دانش بنیان بررسی و تصمیم گیری می‌شود.

دکتر معمارپور ایجاد خط تولید دارو و تجهیزات با توجه به راه اندازی پارک فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز را نیازمند بودجه دانست و از اعضای این کمیسیون خواست در تصویب بودجه برای این موضوع نگاه ویژه داشته باشند.

او در ادامه از استقرار دو اتاق تمیز (کلین روم) در دانشکده داروسازی و برج پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد که در حیطه سلول‌های بنیادی فعالیت دارند و پیشرفت‌های خوبی نیز در این حوزه داشته اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار