مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی گفت: ۲۸ مهر آخرین مهلت ثبت نام در دومین جشنواره تولید، دانش بنیان و کارآفرینی است.

پارسا مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی در نشست خبری دومین جشنواره تولید، دانش بنیان و کارآفرینی گفت: این جشنواره با هدف تحقق شعار سال و اهمیت بخشیدن به تولیدات صنعتی و مزیت دار برگزار می شود.

او افزود: جشنواره تولید، دانش بنیان و کار آفرینی با دو رویکرد توسعه محصول و بازار خوشه خشکبار و همچنین رویداد تولید محتوای دیجیتال محصولات صنعتی و خوشه‌های کسب و کار برگزار می‌شود.

پارسا بیان کرد: در رویداد توسعه محصول شامل بخش‌های فرآورده‌ای جانبی، دارویی، غذایی و صنعتی و تولید ارگانیک با استفاده از سموم و تغذیه آلی و مکانیزاسیون تجهیزات تولید، برداشت و پس از برداشت است و رویداد تولید محتوای دیجیتال هم در زمینه مکانیزاسیون صنعتی محصولات مزیت دار و صنعتی و فرآورده‌های جانبی است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی تصریح کرد: تیم‌ها می‌توانند از بازه‌ زمانی ۲۱ مهر تا ۲۸ مهر در این جشنواره ثبت نام و ایده خود را نیز تا ۵ آبان ارسال کنند و از تیم اول برگزیده در این جشنواره با ۸۰ میلیون ریال، تیم دوم ۶۰ میلیون ریال و تیم سوم ۴۰ میلیون ریال تقدیر می شود.

نقش رشته های صنعتی در پیدایش شرکت های دانش بنیان

رضاپور رئیس دانشگاه صنعتی بیرجند هم در این جلسه گفت: دانشگاه صنعتی بیرجند با حدود ۱۰ رشته مهندسی به حوزه کارآفرینی و اشتغال وارد شده و همه این رشته‌ها کاربردی هستند و در واقع با داشتن آمار بالای ۲ هزار دانشجو نسبت دانشجو به استاد از میانگین کشوری بالاتر است و این نشان دهنده موفقیت این دانشگاه در جذب دانشجو است.

او افزود: این دانشگاه تاکنون ۱۵ دوره استارتاپی را برگزار کرده است که برگزاری این دوره‌ها منجر به پیدایش شرکت‌های دانش بنیان در سطح استان شده است.

رضاپور بیان کرد: در ۵ سال اخیر فارغ التحصیل دانشجویان دانشگاه در حوزه صنعت و بخش اشتغال حدود ۳۰ درصد افزایش داشته است و در خصوص مسائل دانش بنیانی دانشگاه صنعتی حدود ۷۰ عضو هئیت علمی دارد که ۲۵ درصد جوانان نخبه هستند و مستقیم در افتتاح شرکت‌های دانش بنیان تاثیر داشته است.

 رئیس دانشگاه صنعتی بیرجند اظهار کرد: دانشگاه صنعتی بیرجند یک مرکز نوآوری مجهز دارد که می‌تواند در جهت طرح‌های کاربردی استان حمایت همه جانبه داشته باشد.

کامرانی فرد مدیرکل فنی حرفه‌ای خراسان جنوبی نیز گفت: فنی حرفه‌ای استان با دارا بودن ۱۹ مرکز آموزشی، ۱۰۲ کارگاه آموزشی و ۵۰ حرفه آموزشی در حوزه آموزش‌های مهارتی استان تمامی ظرفیت‌ها و فضای فیزیکی را برای بهتر برگزار شدن جشنواره در اختیار این شرکت‌های دانش بنیان قرار می‌دهد.

میری معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز در این جلسه گفت: این دانشگاه در این رویداد از طرح‌های حمایتی به صورت همه جانبه حمایت می کند و دانشگاه حدود ۲۰ طرح در این زمینه دارد و از همه مهم‌تر اینکه پتانسیل خیلی مهمی در دانشگاه تحت عنوان دانشکده داروسازی داریم که استفاده از این ظرفیت بسیار تاثیر گذار خواهد بود و آماده هرگونه همکاری برای برگزاری این رویداد هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۵ ۰۶ آبان ۱۴۰۱
سلام من دیر متوجه شدم مهلت ثبت‌نام تموم شده من چیکار کنم